Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gandw
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:29, 31 Lip 2011 Temat postu: Hexagon a wzrost + kilka pytań eksploatacyjnych |
|
|
Witam!
Biorę pod uwagę kupno Hexagona, chociaż jest on rzadko spotykany ale zawsze mi się podobał. Nie miałem jakoś ostatnio okazji usiąść na tym skuterze. Mam 190cm wzrostu i zastanawiam się czy nie będzie dla mnie zbyt mały? Nie poobijam kolan? Jestem szczupły, ale właśnie wysoki a gabaryty Hexagona wydają się mniejsze niż nowszych maxi-skuterów.
Czy Hexagon z 2003r. powinien mieć zwykły widelec? Bo chyba po tym ostatnim face-liftingu miały już zwykły, zamiast tego wahacza jednostronnego?
Pozdrawiam, dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gandw dnia Wto 9:45, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
przemek
Administrator
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 9:32, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
cześć hexagon jest na tyle duży że bez problemu będziesz nim wygodnie jeździł. ja mam 183 i zostaje mi sporo miejsca. a ewentualnie możesz zawsze wyciągnąć część siedzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
guli
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 10:26, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też mam 190 cm wzrostu i na Hexie się mieszczę, jednak uważam, że to już graniczna wysokość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13:16, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Hexa jest tak zabudowana, że wbrew pozorom przy moim wzroście 182cm jest więcej miejsca niż na przykład w Honda SW600 i Yamaha Majesty400
choć oba mają większe gabaryty i wydają się większe. Dla mnie jednak ważny jest komfort dla nóg i odległość kolan od manetek przy zawracaniu - Tu Hexa przewyższa moje oczekiwania. Mierzyłem się do wielu innych skutów i Nie znajduję odpowiednika pośród współczesnych przy moich proporcjach ciała.
Podwójny widelec - był ostatnim krzykiem modelowym przed zdjęciem z produkcji. Jest więc dość nieczęstym zjawiskiem, szczególnie w PL. Pomimo tego jest to dobre rozwiązanie i jeśli masz okazję zakupić skuta z 2 amorami z przodu - to pomijając ewentualne problemy z ich regeneracją i serwisem ( nie próbowałem - warto popytać ) warto się pokusić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
gandw
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:39, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Klasyczny widelec jest chyba dużo prostszy w serwisowaniu, wystarczy regularnie zmieniać olej i uszczelniacze i kontrolować długość sprężyn. W takim nietypowym jak jest w Vespach czy Hexie w grę wchodzi tylko wymiana amortyzatora która kosztuje niemało.
Chodzi o to że pojawił się niedaleko mnie Hexagon z 2003r. a ma jednostronny wahacz co wydało mi się podejrzane. Pewnie miał czołówkę i przełożyli przód ze starszego modelu bo jest bardziej dostępny. Stąd moje pytanie.
A jak ułożyskowany jest wał w 4T? Panewki czy łożyska?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gandw dnia Pon 17:40, 01 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 2:28, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładne schematy części z rozpiską znajdziesz na easyparts.nl i to powinno rozwiać wszelkie twe wątpliwości co do konstrukcji Hexagonów.
Jeśli masz wątpliwości co do części - sprawdź pieczątkę z datą produkcji na większości elementów - w tym plastiki takie właśnie znajdziesz
Podwójny amor z przodu był równie okazjonalny, jak elektrycznie sprężony amortyzator tylni w Heksie pierwszej generacji. Swoją drogą ten drugi t był fajny i luksusowy dodatek
A jak już jesteśmy przy wynalazkach - w X8 gadgetem z gwiezdnych był elektrycznie wystawiany podnóżek centralny.
Pytanie do ogółu - wiemy że w GTX'ach z "komputerkiem" Były przyciski do regulacji głośności interkomu - czy ktoś z Was widział taki interkom w Heksie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
gandw
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:45, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki - już wiem że wał jest na łożyskach.
A cylinder w 2T albo w 4T jest aluminiowy + nicasil czy żeliwny?
Co ile kilometrów należy zmieniać olej i filtr w 4T?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gandw dnia Wto 9:46, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 0:56, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie w 250 co 3.000km - co do materiału - nie mam pojęcia, nie są dostępne alternatywne rozwiązania a Honda nie pisze z czego to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
gandw
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 7:56, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Po prostu zastanawiały mnie możliwości ewentualnego remontu silnika, dlatego pytam o materiały, bo od tego zależy czy można robić szlif na nadwymiar czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |