
|
Piaggio Hexagon Forum Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon. |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koyac
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:54, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam po raz kolejny.
W kwestii nabywczej nie ustaję, z uporem przeglądając dostępne anonse. Niestety wybór o tyle trudny, że żaden...
Biorąc pod uwagę zamieszczone powyżej opinie, jako laik motoryzacyjny, dochodzę do wniosku, że wybór 125 2T na pierwsze cacko wydaje się być całkiem sensowny. Prostsza konstrukcja, brak rozrządu, oddzielnego smarowania itp zachęcają, a litr 95 PB/100 km więcej nie jest czymś nadzwyczajnym. Jeśli możecie podzielić się swoją opinią, będę wdzięczny.
Skuter taki znalazłem w Poznaniu (to do Heksia:). Otomoto, nr M2673552.
P.S. Dodzwoniłem się do sprzedającego - motor zarejestrowany jest na kogoś innego. Dla mnie to niestety wada. Oznacza co najmniej ewidentny brak przywiązania do skutera i jakieś bliżej nieodkreślone kombinatorstwo...
Cóż, szukam dalej.
marek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koyac dnia Śro 14:53, 15 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:05, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze oferta.
Wydaje mi się, że ta Hexa jest sprzedawana przez pośrednika. Mało tego chyba już kiedyś u niego byłem z kumplem oglądać X9. Ale poznaję po bramie i mogę się mylić. Możliwe więc, że pośrednik nie zrobił na nim ani kilometra, co by znaczyło, że to nie on o niego dbał. Cena jest zaskakująco atrakcyjna, co w połączeniu z nie najgorszym wyglądem jest nietypowe. Na pewno będą zamki do wymiany, bo widzę, że w kufrze brakuje wkładki, tył był lakierowany, co poznasz po napisie nie w tym miejscu co trzeba. Co więcej - ciężko ocenić bez oględzin. Jeśli chcesz podaj adres do oględzin na PW podjadę i zdam Ci relację.
125 vs 250
125
- dymi
- hałasuje
- brak mocy przy większych prędkościach
- za mały moment obrotowy (ważne w górach)
- niższa nośność
- większe spalanie
- trzeba doliczyć do spalania koszt oleju 2T
+ dobre przyspieszenie
+ większy V-Max ale tylko przy dobrych warunkach
+ prostsza konstrukcja
+ większa dostępność części w tym tuningowych
+ niższe ceny części
+ możliwość łatwej zmiany na 150ccm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koyac
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:17, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Właściwie różnice są powszechnie znane i oba typy silników maja swoich za i przeciw. Ja jednak poprosiłbym o podsumowanie wynikające z autopsji -
czy 125 2T pali faktycznie duuużo i jest nietrwała, czy 250 4T jest awaryjna i wymagająca środków i nakładu pracy w utrzymaniu. Realne porównanie wynikające z doświadczenia zastąpi mi katalog użytkownika. Skuterem chcę dojeżdżać codziennie ok. 40 km. Aha , i z przedszkola zabieram swojego F1 (6 lat)....ale to już w obrębie zamieszkania:)
Pojawiły się też na aukcjach dwa 125 LX4 - co sadzicie o tej jednostce?
Marek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koyac dnia Wto 11:33, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Wto 14:59, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak Wy ale ja postawiłem na 250 i śmigam do pracy 50 km w jedną stronę a pracuję na zmiany i nie jeżdżę codziennie ale daje radę bez problemu, jedynie ostatnio złapałem kapcia z tyłu i musieli mi oponę z domu przywieźć i jeszcze na dodatek w Pleszewie ukradli mi kurtkę, którą zostawiłem na motorku ale kask zostawili tam chyba bieda tylko mieszka hihihihi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 2:45, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
koyac - ja napisałem z autopsji
Jak widzisz przesiadłem się ze 125/2T na GTX250 - po wycieczce w czeskie góry - zmiana na Helixowski silnik była dla mnie oczywista
Pomimo, że dużo śmigam po mieście - to jednak w trasie potrzebuję bardziej sprawnego silnika o większym momencie - bywa, że wraz tobołami ważę 160kg - przy takiej masie posadzonej na koła 125/2T wymiękał na podjazdach - bywało że wlokłem się 40km/h - teraz problem znikł całkowicie - śmigam jak chcę, choć małe kółka starej Heksy dawały niesamowitą zwinność na winklach, co oczywiście i w mieście było zaletą. Pomimo tego po treningach na placu manewrowym, pomiędzy słupkami, zmusiłem i Czarnego do posłuszeństwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koyac
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:56, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Chociaż sezon chyli się ku upadkowi, a może właśnie tym bardziej, nadal węszę za czymś wartym moich ciężko odkładanych latami groszy... Spotkałem ogłoszenie o Hexie GTX 180 cm w 4T. Rok 2000, ok. 2500 pln.
Co myślicie o tej jednostce napędowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|