
|
Piaggio Hexagon Forum Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon. |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 0:10, 09 Sie 2008 Temat postu: Witam, mam zamiar kupić Hexagona. |
|
|
Witam, już nie długo mam zamiar kupic Piaggio Hexagon 125/50 bądz 150/50. Co bardziej polecacie 2T czy 4T. Zalezy mi na malym spalaniu. A i na co patrzec przy zakupie? Jak coś to piszczie na gg:511 55 65 Pozdrawiam Bartek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 11:22, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja ci polecam 125 4T mam takiego zarejestrowanego na 50 jest bardzo szybki zwinyy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichaŁ
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sob 13:14, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli zależy Ci na niskim spalaniu to oczywiście 125 4T Silnik dość zwinny pozwala w miare rześko poruszać sie tym skuterem. Prędkość maksymalna w granicach 105-110 km/h. Prędkość optymalna przy której skuter się nie męczy i jazda naprawdę sprawia przyjemność to okolice 80 km/h.
Na co zwrócić uwagę ?
Na to na co zwracamy uwagę przy kupnie każdego jednośladu... czy rama prosta, czy nie był gdzieś mocno bity. Czy papiery się zgadzają ze stanem faktycznym (szczególnie przy rej. na 50 bo widziałem już różne przekręty w tej materii). Poza tym na kondycję silnika. Praca i odpalanie na zimnym i na ciepłym itp.
W tej chwili również szukam czegoś takiego dla znajomego i powiem Ci szczerze że nie jest lekko. Albo zajechane egzemplarze, albo przez długi okres kompletnie nic się nie pokazuje z takich ofert.
Życzę cierpliwości i powodzenia w poszukiwaniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 13:26, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ok dzieki:P Jak narazie mam Peugeota Ludixa ale to jest za słabe. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichaŁ
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sob 15:39, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | mam Peugeota Ludixa ale to jest za słabe. |
Nie wiem co masz na myśli mówiąc że Ludix jest za słaby, ale Hexagon to nie jest skuter a'la "mistrz prostej" i przede wszystkim nie jest to skuter do ścigania się Potrafi co prawda nie jednego na światłach pogonić, ale to jest skuter stworzony do turystyki i dojazdów do pracy czy na zakupy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:40, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No miałem na myśli trasy. Ze jest za słaby zeby gdzieś pojechać dalej np z Sieradzaa ( gdzie mieszkam) do Łodzi by miał cięzko. ;/
A ja potrzebuje skuter do czestych wycieczek za miasto, nawet na trase za wrocław a to jest ponad 200km. I nie chce skutera do ścigania! Pozdrawiam
A zapomnialem dodać to będzie dobry wybór jak kupie Hexagona do dalekich tras?? Zależy mi najbardziej na predkości powyzej 80km/h, duzym kufrze i o chlodzeniu cieczą xD 
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 21:42, 09 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichaŁ
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sob 22:04, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi Ci o trasy rzędu 200 km to bez problemu powinieneś dać radę Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń z Hexagonem.
Myślę że z dłuższymi trasami skuter też nie będzie miał problemów, ale może Cię już troche tyłek boleć od siedzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:57, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
200km to dla hexagona pryszcz:D wiadomo nie cały czas ale od czasu do czasu to luzik:D do łodzi mówisz...hmmh to byś jechał koło mnie jak coś to daj znać oki to polecimy razem:D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:05, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No ok. To pisz do mnie na gg: 511 55 65
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koyac
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:01, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
witałem się już w odpowiednim dziale, teraz kilka słów meritum. Mam zamiar w tym tygodniu kupić Hexagona 250 '99r. i prośba o pomoc w zakresie "na co zwrócić uwagę". Ogłoszenie jest z allegro, skuter i właściciel wydają się być rzetelni, ale wiadomo jak jest. Ja mieszkam pod Warszawą, skuter stoi pod Krakowem. Po ewentualnym zakupie kawałek do domu będzie...Dla jasności obrazu wklejam skrót do przedmiotu ogłoszenia:1625708098. Proszę o pomoc, bo to moja pierwsza maszyna, a technik ze mnie marny. marek (markos72@o2.pl).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 14:35, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cóż, od razu rzuca się w oczy, że cały skuter był malowany. Powody mogą być prozaiczne, jak dopasowanie do własnego gustu. Jednak z doświadczenia wiem, że lakier w piaggio jest dobry, nie blaknie ani nie matowieje (choć po wyblakłych wskazówkach w liczniku widać że dużo stał na słońcu). W związku z tym założyć trzeba, że wymiana koloru była następstwem uszkodzeń. Jeśli uszkodzi się skuta delikatnie to zwykle lakieruje się jeden element. Tu lakierowany był cały, w związku z tym musisz bacznie uważać, na to co pod plastikami - czyli zawieszenie, kierownica, główka ramy oraz sama rama.
Najlepszym sposobem na wstępne oględziny skutera jest demontaż siedzenia. Widać wtedy całkiem sporo punktów łączenia ramy i od razu rzuci się w oczy jeśli coś było naprawiane.
Następnie warto jest zdemontować czachę z przodu, da to możliwość podglądu przodu ramy, ale też stan samej czachy czy błotnika - podpowie jaka była siła uderzeń z przodu, a przy takim roczniku na pewno coś się działo.
Z tyłu popatrz dokładnie na miejsca mocowania amortyzatorów przy uderzeniach w bok mogły się zerwać/wygiąć i mogły być poprawiane.
Jeśli nie dostrzeżesz napraw - przejedź się, na ile wolna jazda 10-20, oraz jazda 80-90 jest płynna, czy skuter się nie kołysze, nie wpada w wibracje idące po ramie. Jeśli kierownica będzie drgać (co jest częste) Najpierw sprawdź oponę, jeśli jej środkowa część nazbyt wystaje, może ona "wężykować", sprawdź też na oko, czy obrócona szybko felga przednia zbytnio się nie kolibie, sprawdź luzy na kierownicy oraz na piaście i zawieszeniu. Wszelkie stuki, szuranie i luzy mogą wymagać naprawy. Jeśli nie występują powyższe uchybienia, a kiera lata, warto sprawdzić zawieszenie tylne (silnik) czy nie ma luzów. Jeśli nie ma przyczyna leży znacznie głębiej i lepiej nie ryzykować zakupu. Bo choć ramę łatwo jest dostać używaną, to jej przekładanie to już spory koszt.
Oczywiście przebieg 24000km, należy uznać za abstrakcyjny. Na ile to jest prawdą okazało by się po zdjęciu kapy napędu i sprawdzeniu bieżni wariatora i sprzęgła. Jeśli wariator jest podjechany musisz pamiętać, że 250 jest znacznie droższy w eksploatacji od 125/2T, a niektóre części nie są dostępne jako nowe. Niektóre z części dostępne są tylko w Niemczech, Holandii, Włoszech, czy USA.
Wariator przedni to koszt z wymianą do 1000zł wymiana sprzęgła z usługą około 800zł. Poza remontem silnika, są to w zasadzie najkosztowniejsze elementy, dobrze więc by było, gdyby nie wymagały ingerencji
Stan sprzęgła (okładziny, sprężyny) ocenisz ruszając delikatnie. Skut powinien ruszyć łagodnie, bez szarpnięć i pisków czy innych nieprzyjemnych dźwięków. Jeśli one występują - koniecznie musisz otworzyć napęd by ocenić rodzaj i zakres zużycie, tym samym oceniając koszty wymian i napraw.
Pokręć kołami, sprawdź stan łożysk, nie powinno być luzów, pisków, czy chrobotania, jeśli występują, delikatnie kręcąc zwróć uwagę, czy koło kręci się płynnie, czy małymi "skokami". Wymiana łożysk nie jest kosztowna, ale może wpłynąć na cenę zakupu
Silnik.
To co tu najważniejsze - SILNIK MUSI BYĆ SUCHY!. Jeśli nie będzie, wszelkie naprawy Cię zjedzą, gdyż warsztaty załatwią CIę kosztami montażu i demontażu jednostki.
Sprawdź jak wyglądają uszczelki czy są czyste, jeśli pod spodem i na bokach jest czysto - przejedź się, rozgrzej dobrze silnik i wtedy sprawdź, Właściciel mógł zadbać by ślady oleju zetrzeć
Zwróć uwagę by silnik pracował łagodnie (miękki dźwięk) jeśli będą pojawiać się metaliczne stuki to im głośniejsze i głębsze, tym koszt naprawy droższy
Nad to wszystko, nie jedź tam sam, weź ze sobą kogoś kto jeździ teraz na motorze i będzie potrafił ocenić maszynę chłodnym okiem, może nie być mechanikiem, ale mimowolnie zwróci uwagę na elementy, które mogą być zaczynkiem problemów.
Poza tym, znajdź chwilkę czasu i pooglądaj w necie zdjęcia Hexagonów, na przykład na Bikepics, albo po prostu google. Jak się opatrzysz z oryginalnymi częściami i ich umiejscowieniem od razu wpadnie CI w oko jeśli coś będzie modyfikowane, nieoryginalne, brakujące lub zepsute.
To chyba wszystko na początek - może koledzy dodadzą coś co nie wpadło mi teraz do głowy.
P.S.
To co zauważyłem na zdjęciach:
1. osłona tłumika jest nieoryginalna - sprawdź czy kominki mocowania nie są pokrzywione co stanowi dowód położenia na prawym boku. Oceń też stan tłumika, czy nie jest pogięty, czy nie ma dziur i czy jest szczelny
2. Wszystkie naklejki są nieoryginalne co jest dowodem na tanie lakierowanie - jeśli pochodzi z Włoch - może to być normalne, jeśli z Niemiec - podejrzane.
3. Nie podoba mi się pasowanie tylnej klapy, sprawdź czy zawiasy są prawidłowo montowane, czy nie były prostowane. Możliwe że tył ramy został niewłaściwie WYPROSTOWANY i plastiki nie chcą się teraz zejść.
Przed drogą sprawdź poziom oleju - w razie czego dolej 10W40. Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy i ciśnienie w oponach - z przodu 1.8 z tyłu 2.3 w kufrze powinna być po lewej naklejka z opisem ciśnienia.
Numer ramy dostrzeżesz po zdjęciu siedzenia - jest nabity w widocznym miejscu, zobaczysz też tam naklejkę - musi się ona pokrywać z typem skuta jaki kupujesz
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Heksio dnia Wto 15:05, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Abach
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17:21, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No proszę, jaka wyczerpująca odpowiedź
Zanim przeczytałem te wpisy, otworzyłem nowy wątek na temat tego skutera Przepraszam, ale coś mój nowy IE ma jakieś "ale" do tej strony, ogranicza ją i nie wyświetla nowych wpisów. Dlatego zamuliłem.
Generalnie razem z Heksiem zauważyliśmy to samo. Heksio wyjaśnił wszystko bardziej wyczerpująco. Chwała mu za to. Pojazd to "kupa" i nie ma się co na niego napalać. Powtórzę jeszcze raz, za taką cenę nie da się kupić dobrego Hexagona. No chyba, że w Erze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 18:14, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No tak ważna sprawa, że Marku nie kupujesz tej hexy na miejscu, a koszt pojechania by przekonać się, że nie warto kupować jest bezsensownie poniesiony. Przychylam się do zdania Abacha. Odpuścić i szukać dalej. Niestety w Wawce ceny są zwykle wyższe o 500zł. Ale (ciekawostka) Mojego czarnego przywiozłem właśnie ze stolicy
Wybór miałem okrojony gdyż celowałem wyłącznie w GTX'a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koyac
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:20, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Wszystkim forumowiczom zaangażowanym w temacie mojego zakupu serdeczne dzięki. Cóż, tym razem się nie udało, może kiedyś nadejdzie ten dzień. Pomoc mile widziana w razie wiedzy o czymś wartym inwestycji. Pozdrawiam, Marek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:25, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Marku jak znajdziesz ofertę spokojnie możesz dać nam znać, z chęcią zobaczymy i wyrazimy opinię. Jeśli znajdziesz coś w Poznaniu, możesz liczyć na moją pomoc w oględzinach przed przyjazdem tu na miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|