Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna
->
Problemy techniczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Komentarze co do pracy forum
----------------
Komentarze, uwagi co do pracy forum.
- PIAGGIO HEXAGON FORUM -
----------------
Forum Ogólne
Spotkania i Zloty
Twój Hexagon
Kupuje Hexagona
Tutaj się witamy !
- WARSZTAT -
----------------
Problemy techniczne
Jak naprawiłem
Tuning, Modyfikacje
Warsztaty, Serwisy, Sklepy...
Instrukcje, schematy itp.
- BAZAR -
----------------
Sprzedam
Kupię
Zamienię
- OFF TOPIC -
----------------
Bla Bla Bla...
Ciekawe ogłoszenia Hexagonów
Humor :)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Heksio
Wysłany: Śro 15:32, 13 Sie 2014
Temat postu:
Sugeruje się przejście z syntetyku na na półsyntetyk.
Tyle, że półsyntetyk o parametrach 5W40 do niedawna nie występował. Najlepszy był 10W40, stąd często mówi się o zmianie oleju na 10W40.
Jeśli chcesz możesz zastosować jeden z nielicznych produktów w rodzinie 5W40 w półsyntetyku czyli
CASTROL Power 1 Scooter 4T 5W-40 - Półsyntetyk
Syntetyki mają oznaczenie Racing
Do silników 250 i do większości chińczyków, warto stosować z doświadczenia
CASTROL Power 1 4T 10W-40
A do nowych silniczków lejemy:
CASTROL Power 1 Racing 4T 5W-40
lub
CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-40
ratovnik
Wysłany: Wto 8:42, 12 Sie 2014
Temat postu:
Nurtuje mnie jeszcze jedno, jeśli w większych przebiegach sugeruje się przechodzenie na 10W40 to dlaczego nie może to być syntetyk 10W40 tylko musi być półsyntetyk?
Heksio
Wysłany: Wto 4:54, 12 Sie 2014
Temat postu:
Mi się już nie chce pisać
ratovnik
Wysłany: Pon 8:56, 11 Sie 2014
Temat postu:
Ostatnie pytanie w sprawie oleju. Pewnie do Hexagonów właściciele leją jakieś konkretne i sprawdzone oleje.
Jeśli chciałbym wlać syntetyk to jaki byście polecili?
Jeśli półsyntetyk to też jaki konkretnie? Chodzi mi o konkretne oleje konkretnych firm.
Heksio
Wysłany: Pon 3:01, 11 Sie 2014
Temat postu:
To oczywiście jest możliwe
Ale Niemiec płakał jak go sprzedawał
Jeśli jednak masz tak mały przebieg lej syntetyka i tyle...
ratovnik
Wysłany: Nie 11:32, 10 Sie 2014
Temat postu:
A gdyby się okazało, że silnik jest w dobrym stanie i te 21 tys przebiegu jest realne to wlanie półsyntetyka przyspieszy jego zużycie?
Chcę wlać Mobil Extra 4T 10W40. Da radę czy jednak jakiś inny półsyntetyk?
Heksio
Wysłany: Nie 1:52, 10 Sie 2014
Temat postu:
Niestety nie mam danych statystycznych na temat wytrzymałości tego konkretnie silnika - bo takich danych nikt nie ma. Producenci przestają przejmować się modelem po 5 latach od zejścia z taśmy ostatniego egzemplarza...
Resztą zajmują się tacy jak my.
Z doświadczenia z wieloma modelami wiem, że największy przebieg miał skuter mojego kumpla prawie 400.000km
Jeśli o silnik dbasz i go remontujesz - powinien dać radę zrobić 500.000km, ale to w dużej mierze zależy też od tego konkretnego pojazdu i szczęścia.
Realny maksymalny przebieg na jaki liczymy to około 300.000km
Ale większe problemy zaczynają się już od 100.000km, więc od takiego przebiegu wszystko zależy od właściciela, czy pojedzie kolejne tysiące czy nie...
Jak najprościej ocenić przebieg? Pewności nigdy nie ma, bo wszyscy kręcą. Z pomocą przychodzi nam nowy zapis o przeglądach w PL, na których spisywany jest przebieg. Tyle, że zanim wejdzie do PL, licznik zupełnie zapomina ile przejechał - amnezja.
Stąd oceniamy, po kilku sprawach:
Stan przedniej opony i jej rocznik produkcji
Stan amortyzatorów
Stan powłoki lakierniczej na elementach aluminiowych
Stan manetek, im bardziej świecące tym więcej kilometrów
Stan siedzenia - wysiedziane i świecące - źle
Stan gum, węży i przewodów w okolicy silnika
No i najlepsze na koniec:
Stan wariatora i sprzęgła - to są najdroższe elementy, więc ich wymianą nie przejmują się handlarze - tym czasem dla nas to najbardziej wymierne źródło informacji o modelu.
Nie zajmujemy się tym razem tanimi skuterami - bo tu jakość vario i sprzęgła nie jest najlepsza, ale w "firmowych" skutach ślizgi muszą być idealnie proste do 50.000km, chyba, że był katowany cały czas w jednym zakresie prędkości. W normalnym przypadku powierzchnia musi być gładka. Powyżej 75.000 są już głębokie wytarcia, powyżej 100.000 wariator zgodnie z pomiarami nadaje się już do wymiany, ale można jeszcze trochę pociągnąć... Da się nawet szarpnąc do 150.000 na jednym vario.
i teraz - jeśli variator jest gładziutki a reszta skuta zajechana - vario jest drugie, czyli ma 100.000 plus to co pokazuje nowe vario.
Jeśli vario było wymieniane warto upewnić się, że nie jest chińskie. Poznasz to łatwo. Oryginalne wario ma powierzchnię ślizgów pokrytą powierzchnią utwardzającą, która jest matowa i wygląda jakby warstwa szarej porcelany. Chińskie są zwykłym aluminium bez utwardzenia. Chińskie wytrzymają około 10.000km, więc trzeba się będzie liczyć z szybkim wydatkiem.
Jeśli skut wygląda idealnie, a vario jest wyjechane - sprzedawca robił jakieś przekładki - sprawdź - być może i inne części mogą Cię zaskoczyć.
ratovnik
Wysłany: Nie 0:29, 10 Sie 2014
Temat postu:
Musze rozeznać temat. Sa jakieś symptomy, po których można stwierdzić w jakim stanie jest silnik przed wyborem pół czy syntetyku?
A w ogóle ile kilometrów wytrzymują silniki w GTX125?
Heksio
Wysłany: Nie 0:11, 10 Sie 2014
Temat postu:
nie
stopniowanie masz proste
syntetyk - nowy i nowoczesny silnik
półsyntetyk - nowy silnik starszej konstrukcji, lub nowoczesny silnik, ale z większym przebiegiem
mineralny - nowy silnik konstrukcji rodem z podręcznika historii, lub nieco nowszy silnik z większym przebiegiem, lub zajechany w trupa silnik nowoczesny
to tak językiem laików
Osobiście wybór Castrola Power 1 jest dobry, ale 10W40 będzie chyba lepszy niż 5W40... ale mówię to "wysyłkowo". bez oględzin skutera nie określę jego faktycznego przebiegu, więc tę ocenę pozostawiam Tobie.
ratovnik
Wysłany: Nie 0:02, 10 Sie 2014
Temat postu:
A który półsyntetyk polecasz?
Są 'grubsze' syntetyki?
Heksio
Wysłany: Sob 23:37, 09 Sie 2014
Temat postu:
Bo przebieg w Twoim skuterze to abstrakcja
Dlatego
Ciesz się, że jeszcze nie zaproponowałem mineralnego.
Oczywiście zawsze lejemy olej jaki zaleca producent pojazdu, ale z czasem gdy zwiększa się zużycie i pojawiają luzy, przydaje się "grubszy" olej, który lepiej smaruje i wypełnia.
ratovnik
Wysłany: Sob 20:29, 09 Sie 2014
Temat postu:
Przymierzałem się do Castrol POWER 1 RACING 4T 5W40. Manual zaleca 5W40 syntetyk.
Dlaczego wlać półsyntetyk?
Heksio
Wysłany: Sob 15:24, 09 Sie 2014
Temat postu:
syntetyk odpada - weź półsyntetyk... a jaki typ oleju masz w serwisówce?
ratovnik
Wysłany: Pią 15:30, 08 Sie 2014
Temat postu: Jaki olej?
Panowie, jaki olej wlać do silnika w Super Hexagon GTX125 z roku 2000 i jaki do przekładni? Przebieg 21606km?
Do silnika, który z tych będzie najlepszy:
1. w pełni syntetyczny syntetyczny Valvoline SynPower™ 4T Motorcycle Oil SAE 10W-40
2. w pełni syntetyczny Valvoline SynPower Scooter 4T SAE 5W-40
3. Valvoline Motorcycle Oil 4T SAE 10W-40
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by
Sopel
&
Download
Regulamin