Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna
->
Tuning, Modyfikacje
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Komentarze co do pracy forum
----------------
Komentarze, uwagi co do pracy forum.
- PIAGGIO HEXAGON FORUM -
----------------
Forum Ogólne
Spotkania i Zloty
Twój Hexagon
Kupuje Hexagona
Tutaj się witamy !
- WARSZTAT -
----------------
Problemy techniczne
Jak naprawiłem
Tuning, Modyfikacje
Warsztaty, Serwisy, Sklepy...
Instrukcje, schematy itp.
- BAZAR -
----------------
Sprzedam
Kupię
Zamienię
- OFF TOPIC -
----------------
Bla Bla Bla...
Ciekawe ogłoszenia Hexagonów
Humor :)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
rhex125 2t
Wysłany: Czw 22:26, 29 Gru 2016
Temat postu:
MOJA 125 2T 110 KM/h
Giacamix2
Wysłany: Pią 0:55, 12 Lut 2016
Temat postu:
Mój 180 LXT 2T 145km max 1 osoba przebieg 15tysięcy 1998rok
Cyryl
Wysłany: Wto 20:10, 10 Mar 2015
Temat postu:
Witam,
posiadam H 125_2T, 1996r.
Sprzęt bardzo fajny, zadbany. Inne jego dolegliwości opisywałem w innym dziale.
Tutaj chciałbym spytać o prędkość maksymalną - mianowicie obecnie skuter rozpędza sie do katalogowych 107-110km/h.
Nie chcę raczej pchać się w jakieś inwestycje szalone, swapy i cuda niewidy,
interesuje mnie zyskanie 10-15km/h, które od czasu do czasu przydały by się w trasie przy wyprzedzaniu. Chętnie dołożę do skutera, ale chciałbym wiedzieć co warto...
Dodam, że wszystko jest obecnie oryginale, skuter przyjechał ze Szwajcarii i generalnie zachowuje się bardzo fajnie.
Pomijam kwestię kolein, 10calowych kół i bocznych uderzeń wiatru- mam głowę i to wszystko biorę pod uwagę.
Pytanie zasadniczo brzmi: czy da się coś "sposobem" zyskać, by zwiększyć Vmax do circa 120km/h.
Ciekawi mnie to zwłaszcza dlatego, że:
1. przy prędkości maksymalnej czuć wyraźnie, że to nie brak mocy jest przeszkodą ale że coś w napędzie "trzyma" i nie pozwala rozpędzić się jeszcze bardziej. (wyeliminowałem lwią część oporu powietrza robiąc test za wysokim autem, w warunkach rozsądnych i bezpiecznych- problem ten sam)
2. Przy jeździe w trasie w dwie osoby, z pełnym kufrem i bagażnikiem hexagon wcale nie robi się mułowaty, delikatnie wzrasta spalanie (do circa 4.2-3litra/100km) ale mocy mu nie brakuje- dalej po prostej rozpędza się chętnie i zdecydowanie do 110, pod umiarkowane wzniesienia daje radę 90. Generalnie zapas mocy do jazdy we dwie osoby z ładunkiem jest, więc w pojedynkę na pusto powinien latać!
3. Wariatory 'standardowe' dostępne w sprzedaży są wspólne dla 125/150/180 , a jednak można kupić np. wariator
Polini Speed Control - Piaggio/Gilera 125-180 2t
albo
Malossi 2000 - Piaggio/Gilera 125-180 cc 2T
które oprócz tego że są trochę drogie - teoretycznie spowodują przyrost prędkości maksymalnej o te 15km/h.
Czy te sportowe wariatory rzeczywiście coś zmienią i jest sens wydać na nie 500zł z okładem, czy może sensowniejszy będzie sportowy wydech technigas- RS maxi?
a może da się ugrać coś po prostu innym doborem wagi rolek? Byłbym w stanie zgodzić się na wyższy vmax kosztem słabszej dynamiki...
Czy cięższe od oryginalnych rolki są tu jakimś rozwiązaniem?
Dodam, że odkąd mam skuter do napędu nie zaglądałem, ale brak niepokojących objawów i prędkość katalogowa nie skłaniały by drapać tam, gdzie nie swędzi
O tym, że do napędu nie zaglądałem piszę z kolei dlatego, że nie wiem, czy przy obecnym setupie i osiągach nominalnych pasek wychodzi na samą górę wariatora, czy też zostaje trochę terenu, gdzie pasek się nie zapuszcza... (obstawiam, że tak jest... no właśnie?)
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi, mimo przeczytania wszystkiego na forum w tym temacie nie znalazłem odpowiedzi.
skuterek55
Wysłany: Sob 15:37, 14 Lis 2009
Temat postu:
na moim 125 poj. z Warszawy jak leciałem do domu to 120 i dalej się bałem że wpadnę w koleineęi wyrżnę
DamsY
Wysłany: Pią 23:10, 13 Lis 2009
Temat postu:
moj 125 2t . 105;) nie wiem czy on ma jeszcze jakieś blokady czy nie? jak myślicie?
mateo125
Wysłany: Śro 11:57, 15 Lip 2009
Temat postu:
Mam takie samo zdanie jak Krzysztof;)
Krzysztof
Wysłany: Czw 17:14, 07 Maj 2009
Temat postu:
Potwierdzam
180 LXT 2t jechałem 120/h i szybciej bałem się, niestety te małe kółeczka oraz jeden teleskop nie pozwala na ryzykowną jazdę, do takiej jazdy kupiłbym jakiegoś ścigacza, jednak ja wole jazdę rekreacyjną dla przyjemności, którą daje mi mój Hex
Pozdrawiam
Gość
Wysłany: Śro 23:08, 18 Lut 2009
Temat postu:
Ja na swoim Piaggio HEXAGON 180 LXT leciałem 120km i więcej to już nie kręciłem bo się szczerze mówiąc balem bo pogoda o tej porze roku jest nie do takiej jazdy ale co znalazło się kawałek w miarę ładnej drogi to się sprawdziło
guli
Wysłany: Pon 15:02, 13 Paź 2008
Temat postu:
180 LXT 2T bez wysiłku 130 w dwie osoby
jacaaaa
Wysłany: Sob 23:59, 11 Paź 2008
Temat postu:
Z tego co wiem to 180 mają największą moc jeśli chodzi o KM.
jacaaaa
Wysłany: Sob 23:55, 11 Paź 2008
Temat postu:
Moje cudeńko czyli 180 2t śmiało śmiga w granicach 125-130
MichaŁ
Wysłany: Śro 21:19, 10 Wrz 2008
Temat postu:
A w jaki silnik celujesz ?
Gość
Wysłany: Śro 21:08, 10 Wrz 2008
Temat postu:
MichaŁ napisał:
Brzoza jeśli chcesz kupić 250'tke ze względu na to że chciałbyś mieć lepsze osiągi to kup 180 4T
Osiągi te same a częstotliwość serwisowania mniej uciążliwa
Moje 125 4T rozpędza się do książkowych 105-108
Dzięki ale kupuje X9 albo coś podobnego ;]
Gość
Wysłany: Sob 22:26, 09 Sie 2008
Temat postu:
Ja mialem zawalony filter ;D kupilem nowy i ogien na tloki przyspieszenei odrazu lepsze i vmax troche sie poprawil
MichaŁ
Wysłany: Sob 22:06, 09 Sie 2008
Temat postu:
Brzoza jeśli chcesz kupić 250'tke ze względu na to że chciałbyś mieć lepsze osiągi to kup 180 4T
Osiągi te same a częstotliwość serwisowania mniej uciążliwa
Moje 125 4T rozpędza się do książkowych 105-108
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by
Sopel
&
Download
Regulamin