Autor Wiadomość
Heksio
PostWysłany: Nie 17:12, 17 Mar 2013    Temat postu:

Pisz do nich - może ktoś będzie miał te dane: http://www.facebook.com/pages/Vespa-Club-Polska/188939434537996?ref=ts&fref=ts
damikss
PostWysłany: Nie 17:01, 17 Mar 2013    Temat postu:

w tym linku pisza ze ta podkldka jest raczej uniwersalna w wwielu 125 4t

http://www.sip-scootershop.com/en/products/distance+piece+clutch+bell+_pi827877
Heksio
PostWysłany: Nie 13:48, 17 Mar 2013    Temat postu:

konieczne będzie zwymiarowanie dokładnie tej podkładki od twojego silnika - nie sądzę aby były współdzielone w silnikach o różnych konstrukcjach.
damikss
PostWysłany: Pią 6:08, 15 Mar 2013    Temat postu:

Panowie ,potrzebuje takiej podladki

http://www.sip-scootershop.com/en/products/distance+piece+clutch+bell+_pi827877

znajduje sie pomiędzy dzwonem sprzęgła a obudowa.U mnie jej brak.

W mielochu mozliwa do osiągnięcia moze 2 miesiace.Pytanie o wymiary. Głównie jej grubość i szerokość zewnętrzną.Czy ktos moze ma takie dane?.

Potrzebne mi wymiary żeby spróbować dorobić .Głównie grubość i srednice zewnetrzna.

Znalazłem posty kolesia ktory tuningowal silnik wiec to tez chyba ta sama podkładka i na mikrometrze widzę grubość podkładki 5,35 mm(niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę)

http://modernvespa.com/forum/topic105949.2
Heksio
PostWysłany: Czw 23:56, 07 Mar 2013    Temat postu:

Nie obsłużysz - bo to jest głośność do INTERKOMU, którego w zasadzie nie ma do Hexagonów na rynku - więc zapomnij o tych przyciskach Smile
damikss
PostWysłany: Czw 23:40, 07 Mar 2013    Temat postu:

Pytanko.

Na PANELU MAM DWA PRZYCISKI - i + zapewne chodzi o jasność podświetlenia zegarów .Tylko jak je przyciskam to nie widzę różnicy .Jak to obsługiwać?

http://timm.vot.pl/mauriziomoto_czerwiec/liczniki/PIAGGIO%20HEXAGON%20037%20A.JPG
Heksio
PostWysłany: Wto 3:37, 05 Mar 2013    Temat postu:

I z tych właśnie przyczyn nie dotykam się do śruby regulacji składu mieszanki Smile

W zasadzie jej regulację powinno się przeprowadzać z pomiarem analizatorem spalin...
damikss
PostWysłany: Pon 19:28, 04 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie wiec skoro ssanie sie zamyka i otwiera to po zamknięciu powinny obroty wyraźnie spadać a jakos tego nie słyszę .Zastanawiam sie czy gaźniku Walbro WVF-7 który mam śruba składu mieszanki nie działa odwrotnie czyli.Jak wkręcę śrubę do samego końca to ma max obroty ale jak wykręcam to obroty spadają.A zazwyczaj tez jest odwrotnie bo wykręcanie śruby powinno wzbogacać mieszankę.Czy ktoś może ustawiał gaźnik walbro?
Heksio
PostWysłany: Pon 16:15, 04 Mar 2013    Temat postu:

Bardzo słuszna uwaga damikss!
Dziękuję za czujność - błąd w w druku Very Happy

Mieszanka jest wzbogacana a powietrze w przeciwieństwie do paliwa ją zubaża Smile
damikss
PostWysłany: Pon 15:37, 04 Mar 2013    Temat postu:


Heksio napisał:
. Wysunięta iglica zamyka zawór dopływu dodatkowego powietrza. I to chyba wyjaśnia wszystko. I mi też się ta wiedza teraz bardzo przyda Smile



Tak jest w gaznikach piagggio?

Zawyczaj po wlaczeniu ssania dostaje sie wieksza ilosc paliwa a nie powietrza.
Heksio
PostWysłany: Sob 17:52, 02 Mar 2013    Temat postu:

wyreguluj prędkość biegu jałowego na ciepłym silniku, upewniając się, że linka od gazu nie jest napięta i ma milimetrowy luz. Reguluj śrubą obrotów, u Ciebie chyba będzie to na krzywce linki. Po delikatnym opuszczeniu obrotów, przegazuj upewniając się, że krzywka powróci do właściwej pozycji, kolejny raz wyreguluj śrubę, aż uzyskasz pożądany efekt.

Co do luzów - nie poradzę - papierów nie ma, ale jak mówisz - ten silnik pojawiał się w vespie i piaggio później - więc coś na pewno znajdziesz Smile
damikss
PostWysłany: Pią 20:39, 01 Mar 2013    Temat postu:

Bardzo dziękuje Hexio, ssanie podlaczylem wysowa sie i wsowa ladnie tyle ze nie bardzo widzę zeby te obroty spadaly jak jest juz wysuniete.

Mam pytanie jaka moze byc przyczyna ze ciężko go odpalić jak zimny?

Jutro będziemy sprawdzać luzy zaworowe .

Jako ze bede tez sprwdzal kompresie jaka powina byc dla Piaggio czytalem ze w tych silnikach nawet 6 to standardowy wynnik.

Pytanie jakie wartosci powiny byc luzów zaworowych dla tego modelu czyli gtx 125 4 t rok 2000 bo standardowo nigdzie nie ma.Czy moze gzies jest instrukcja?Smile Sa chyba regulowane srobkowo ?


Znalazłem wartość luzów na zaworach dla piaggio x9 125 ale widze po fotkacxh ze silniki wygldaja identycznie jak w hexagonie gtx

i tak luz na

ssącym 0,10

wydechowym 0,15

niech ktoś mnie poprawi jeśli sie mylę.
Heksio
PostWysłany: Pią 11:07, 01 Mar 2013    Temat postu:

W chłodnicy jest na nasze "włącznik termiczny" - Thermoswitch/Thermoschalter
Jak popatrzysz na schemat - on jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora na chłodnicy. Wcześniej myślałem, że nie tylko, ale po przeanalizowaniu schematu wszystko jest jednoznaczne.
W głowicy wszystkie chłodzone cieczą silniki 2T mają termostat, który odpowiada za otwieranie dużego obiegu wody (przez chłodnicę) po nagrzaniu silnika. 2T mają też czujnik temperatury umieszczony w głowicy i w tych silnikach oraz 250 połączony jest z instalacją jednym przewodem. W nowszych silnikach piaggio zakończony jest kostką łączeniową.

Na schemacie od 125/2T pojawia się magiczne Vergaserheizung
czyli ogrzewanie gaźnika. Długo szukałem i znalazłem co to jest:



Na zdjęciu po lewej widzisz ssanie sterowane elektrycznie a po prawej właśnie podgrzewanie gaźnika. Cokolwiek by to nie było to właśnie ten element połączony jest z nieszczęsnym ssaniem, a nie jak wcześniej pisałem czujnik temperatury. Przynajmniej w/g schematu od tego motocykla. Z tego samego schematu wynika, że czujnik temperatury połączony jest wprost do wskaźnika temperatury w zegarach.

Znalazłem schematy blokowe dla GTX 125 z immobiliserem - ssanie podłączane jest kablem pomarańczowym do kill switcha z niego zaś niebieskim do styku 5 w ECU/Immobiliser zaś kablem biało czarnym do styku 7 również w ECU/Immobiliser. W Vespie ET4 kabel pomarańczowy idzie wprost do styku 5 ECU/Immobiliser.

Znalazłem też taki opis w poleceniach serwisowych na temat ssania:

The automatic choke units used on Piaggio scooters are all basically the same and all work in the
same way.
Remember that the choke defaults to being ON so it is unlikely that a cold starting problem is due
to a malfunctioning choke.
Operation.
• The choke unit has a plunger that is pushed down to close off a hole at the bottom of a drilling
in the carburettor.
• A wax pellet is heated electrically and expands, as it heats up it pushes out the plunger. As the
wax warms the electrical resistance measured across it increases until it becomes open circuit.
In most circumstances the choke will then remain off purely by the heat of the engine.
• The time taken for the choke to turn off is controlled only by the rate at which the wax expands.
The ambient temperature will affect the time taken for the choke to turn off. Cold weather will
mean the choke stays on longer etc.
• The choke is activated once the engine has started and not when the ignition is turned on.
50 & 80 cc two stroke engines.
These scooters have headlights that are run from 12 volts AC.
12 volts AC is used to operate the choke. AC can only be supplied when the engine is running so
the choke can not begin to turn off until the engine is running.
125 & 180 cc two stroke engines.
These engines have an all 12 volt DC system.
When the ignition is turned on there is 12 volts supplied to the choke but the circuit is not
completed to earth and no current can flow. So the choke will not turn off if the ignition is left on
before starting the engine.
When the engine starts the rectifier / regulator completes the circuit to earth (via the grey wire) and
the choke will turn off during the next few minutes.
125 four stroke engines. (not Leader)
Sfera 125 uses an AC system like the 50 / 80 cc engines.
ET4 employs a relay so that the choke will be powered by DC but is triggered by the AC supply
when the engine starts.
Leader four stroke engines.
These engines have an all 12 volt DC system.
When the ignition is turned on there is 12 volts supplied to the choke but the circuit is not
completed to earth and no current can flow. So the choke will not turn off if the ignition is left on
before starting the engine.
When the engine starts the CDI unit completes the circuit to earth (via the white / black wire) and
the choke will turn off during the next few minutes.
50 four stroke.
Connected to the AC output from the rectifier / regulator so power is only available when the
engine is running.
250 Hexagon & X9 250 (Honda engines).
AC powered by one of the three phase (yellow) wires direct from the generator.

Injected engines do not need a choke because the ECU monitors the ambient air temperature and
engine temperature and will apply a suitably rich mixture when needed.
Faults.
The most likely fault is the choke remaining ON. Symptoms will be anything that may be caused by
a rich mixture.
1. High fuel consumption.
2. Black spark plug.
3. Rough running when hot. OK when ridden hard but rough and four stroking at 20 mph.
4. Fails to start. Plug is found to be black and fouled.
To check the choke unit is operating.
Refer to diagram 1.
1. Remove choke unit from the carburettor.
2. Measure the distance the plunger is protruding from the body, when it is cold.
3. Attach a 12 volt battery to the socket and leave it for a two or three minutes.
4. The plunger should have extended by 4-5 mm.
5. Disconnect the battery.
6. The plunger should retract slowly over a couple of minutes.

To check the choke circuit.
Refer to diagram 2.
1. Follow wire from the choke unit until you find a grey two pin plug and socket. Unplug.
2. Resistance check will confirm continuity through the choke unit.
3. To prove the choke circuit. Connect a voltmeter across the two pins of the socket. With the
engine running you should have 12-14.5 volts (AC or DC depending on the engine type, see the
notes above). If no voltage then the choke will not turn off.
Note. Remember that the choke defaults to being ON. If the choke does not turn off the symptom
will be a black and fouled plug. Or; The scooter starts and idles ok and runs at speed ok. When
riding slowly (15 - 20 mph) the engine runs very roughly.

Note. Choke units all look much the same but are different and it is important to use the correct
choke in the correct carburettor.



Tłumacząc łopatologicznie ssanie w Piaggio wyposażone jest w woskowy rozprężnik, który ogrzewany jest za pomocą prądu dostarczanego na styki. Bez napięcia iglica ssania podniesiona jest do góry (ssanie włączone) Po uruchomieniu silnika na styki ssania dostarczone jest ciągłe napięcie 12V. W skutek tego wosk rozpręża się powoli i powoduje stopniowe wysunięcie się iglicy. Wysunięta iglica zamyka zawór dopływu dodatkowego powietrza. I to chyba wyjaśnia wszystko. I mi też się ta wiedza teraz bardzo przyda Smile
damikss
PostWysłany: Czw 6:32, 28 Lut 2013    Temat postu:


Heksio napisał:
. Zaś czujnik w silniku ma dwojakie zastosowanie. Mierzy temperaturę silnika oraz włącza/wyłącza ssanie.



w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik w silniku?Czy wskazania z tego cszujnika sa pokazywane na zegrach?(myslalem ze to temperatura z chlodnicy)
Heksio
PostWysłany: Czw 3:27, 28 Lut 2013    Temat postu:

za napięcie na ssaniu odpowiada czujnik temperatury to on decyduje czy ssanie ma się włączyć czy nie Smile

U mnie najpewniej padł czujnik i ssanie jest zbyt małe. A może gdzieś na stykach pojawiła się śniedź, która zwiększa mi oporność, a może padł sam automat ssania. Tak czy siak muszę wyśledzić niedomaganie. Tym czasem Ty musisz prześledzić drogę przewodów. Czujnk na chłodnicy odpowiada za włączanie wentylatora chłodnicy. Zaś czujnik w silniku ma dwojakie zastosowanie. Mierzy temperaturę silnika oraz włącza/wyłącza ssanie.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group