Autor Wiadomość
rhex125 2t
PostWysłany: Czw 22:26, 29 Gru 2016    Temat postu:

MOJA 125 2T 110 KM/h
Giacamix2
PostWysłany: Pią 0:55, 12 Lut 2016    Temat postu:

Mój 180 LXT 2T 145km max 1 osoba przebieg 15tysięcy 1998rok
Cyryl
PostWysłany: Wto 20:10, 10 Mar 2015    Temat postu:

Witam,
posiadam H 125_2T, 1996r.
Sprzęt bardzo fajny, zadbany. Inne jego dolegliwości opisywałem w innym dziale.
Tutaj chciałbym spytać o prędkość maksymalną - mianowicie obecnie skuter rozpędza sie do katalogowych 107-110km/h.

Nie chcę raczej pchać się w jakieś inwestycje szalone, swapy i cuda niewidy,
interesuje mnie zyskanie 10-15km/h, które od czasu do czasu przydały by się w trasie przy wyprzedzaniu. Chętnie dołożę do skutera, ale chciałbym wiedzieć co warto...

Dodam, że wszystko jest obecnie oryginale, skuter przyjechał ze Szwajcarii i generalnie zachowuje się bardzo fajnie.

Pomijam kwestię kolein, 10calowych kół i bocznych uderzeń wiatru- mam głowę i to wszystko biorę pod uwagę.

Pytanie zasadniczo brzmi: czy da się coś "sposobem" zyskać, by zwiększyć Vmax do circa 120km/h.

Ciekawi mnie to zwłaszcza dlatego, że:

1. przy prędkości maksymalnej czuć wyraźnie, że to nie brak mocy jest przeszkodą ale że coś w napędzie "trzyma" i nie pozwala rozpędzić się jeszcze bardziej. (wyeliminowałem lwią część oporu powietrza robiąc test za wysokim autem, w warunkach rozsądnych i bezpiecznych- problem ten sam)

2. Przy jeździe w trasie w dwie osoby, z pełnym kufrem i bagażnikiem hexagon wcale nie robi się mułowaty, delikatnie wzrasta spalanie (do circa 4.2-3litra/100km) ale mocy mu nie brakuje- dalej po prostej rozpędza się chętnie i zdecydowanie do 110, pod umiarkowane wzniesienia daje radę 90. Generalnie zapas mocy do jazdy we dwie osoby z ładunkiem jest, więc w pojedynkę na pusto powinien latać!

3. Wariatory 'standardowe' dostępne w sprzedaży są wspólne dla 125/150/180 , a jednak można kupić np. wariator Polini Speed Control - Piaggio/Gilera 125-180 2t albo Malossi 2000 - Piaggio/Gilera 125-180 cc 2T które oprócz tego że są trochę drogie - teoretycznie spowodują przyrost prędkości maksymalnej o te 15km/h.



Czy te sportowe wariatory rzeczywiście coś zmienią i jest sens wydać na nie 500zł z okładem, czy może sensowniejszy będzie sportowy wydech technigas- RS maxi?

a może da się ugrać coś po prostu innym doborem wagi rolek? Byłbym w stanie zgodzić się na wyższy vmax kosztem słabszej dynamiki...
Czy cięższe od oryginalnych rolki są tu jakimś rozwiązaniem?

Dodam, że odkąd mam skuter do napędu nie zaglądałem, ale brak niepokojących objawów i prędkość katalogowa nie skłaniały by drapać tam, gdzie nie swędzi Smile O tym, że do napędu nie zaglądałem piszę z kolei dlatego, że nie wiem, czy przy obecnym setupie i osiągach nominalnych pasek wychodzi na samą górę wariatora, czy też zostaje trochę terenu, gdzie pasek się nie zapuszcza... (obstawiam, że tak jest... no właśnie?)

Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi, mimo przeczytania wszystkiego na forum w tym temacie nie znalazłem odpowiedzi.
skuterek55
PostWysłany: Sob 15:37, 14 Lis 2009    Temat postu:

na moim 125 poj. z Warszawy jak leciałem do domu to 120 i dalej się bałem że wpadnę w koleineęi wyrżnę
DamsY
PostWysłany: Pią 23:10, 13 Lis 2009    Temat postu:

moj 125 2t . 105;) nie wiem czy on ma jeszcze jakieś blokady czy nie? jak myślicie?
mateo125
PostWysłany: Śro 11:57, 15 Lip 2009    Temat postu:

Mam takie samo zdanie jak Krzysztof;)
Krzysztof
PostWysłany: Czw 17:14, 07 Maj 2009    Temat postu:

Potwierdzam
180 LXT 2t jechałem 120/h i szybciej bałem się, niestety te małe kółeczka oraz jeden teleskop nie pozwala na ryzykowną jazdę, do takiej jazdy kupiłbym jakiegoś ścigacza, jednak ja wole jazdę rekreacyjną dla przyjemności, którą daje mi mój Hex

Pozdrawiam
Gość
PostWysłany: Śro 23:08, 18 Lut 2009    Temat postu:

Ja na swoim Piaggio HEXAGON 180 LXT leciałem 120km i więcej to już nie kręciłem bo się szczerze mówiąc balem bo pogoda o tej porze roku jest nie do takiej jazdy ale co znalazło się kawałek w miarę ładnej drogi to się sprawdziłoSmile
guli
PostWysłany: Pon 15:02, 13 Paź 2008    Temat postu:

180 LXT 2T bez wysiłku 130 w dwie osoby Smile
jacaaaa
PostWysłany: Sob 23:59, 11 Paź 2008    Temat postu:

Z tego co wiem to 180 mają największą moc jeśli chodzi o KM.
jacaaaa
PostWysłany: Sob 23:55, 11 Paź 2008    Temat postu:

Moje cudeńko czyli 180 2t śmiało śmiga w granicach 125-130 Very Happy
MichaŁ
PostWysłany: Śro 21:19, 10 Wrz 2008    Temat postu:

A w jaki silnik celujesz ?
Gość
PostWysłany: Śro 21:08, 10 Wrz 2008    Temat postu:


MichaŁ napisał:
Brzoza jeśli chcesz kupić 250'tke ze względu na to że chciałbyś mieć lepsze osiągi to kup 180 4T Smile Osiągi te same a częstotliwość serwisowania mniej uciążliwa Smile

Moje 125 4T rozpędza się do książkowych 105-108 Smile


Dzięki ale kupuje X9 albo coś podobnego ;]
Gość
PostWysłany: Sob 22:26, 09 Sie 2008    Temat postu:

Ja mialem zawalony filter ;D kupilem nowy i ogien na tloki przyspieszenei odrazu lepsze i vmax troche sie poprawil Smile
MichaŁ
PostWysłany: Sob 22:06, 09 Sie 2008    Temat postu:

Brzoza jeśli chcesz kupić 250'tke ze względu na to że chciałbyś mieć lepsze osiągi to kup 180 4T Smile Osiągi te same a częstotliwość serwisowania mniej uciążliwa Smile

Moje 125 4T rozpędza się do książkowych 105-108 Smile

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group