Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamsY
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Nie 11:48, 08 Maj 2011 Temat postu: brak odejścia |
|
|
Witam mam hexagona 125 2t 97rok, skuterek stał nie jeżdżony od września 2010roku i teraz gdy na niego siadłem to wogóle nie ma odejscia rozpędza się do 60km/h i nie chce szybciej jechać i jest takie uczucie jakby przerywał, co to może być.? myślałem że może świece wymienić i filtr powietrza ? jak myślicie z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Nie 14:48, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja bym do gaźnika zajrzał jak stał od zeszłego roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:43, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
W 2T podstawowe przyczyny mogą być 3:
1. Świeca zapłonowa - przeczyścić/wymienić
2. Filtr powietrza - wyprać i naoliwić
3. Filtr paliwa - przedmuchać - jeśli przytkany - wymienić
Jeśli powyższe nie pomogą - gaźnik demontaż, mycie i czyszczenie dysz.
Przyczyny dalsze - wariator - sprawdzić rolki, napchać odpowiedniego smaru. Jeśli jednak piszesz o przerywaniu - skoncentrowałbym się na pierwszych 3, a wariator sprawdziłbym i nasmarował przy okazji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamsY
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Pon 22:38, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
zamówiłem filtr powietrza, a ta pierwsza gąbka też jest w oleju i taka klejąca się co z nią mogę zrobić można ją normalnie wyprać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 9:02, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
1. Oba elementy filtra pierzesz mydłem w płynie, najlepiej dokładnie. Staraj się by nic nie urwać, czy nie zrobić dziury.
2. Dobrze wypłucz.
3. Odłóż na słońcu do całkowitego wyschnięcia.
4. Przygotuj mieszankę benzyny z olejem 2T w stosunku 50/50 około jednej szklanki
5. Połóż MNIEJSZY z filtrów do plastikowego pojemnika - na płasko
6. Powoli i dokładnie polewaj mniejszy filtr przygotowaną mieszanką do uzyskania równomiernego ciemnego koloru.
7. Odłóż do ocieknięcia (około 1 godzina) na przykład na ruszt od grilla (pamiętaj by ruszt położyć na pojemniku a nie na grillu
8. Zamontuj filtry w obudowie zaczynając od mniejszego (mokrego), na wierzch przychodzi ten większy - suchy.
9. Załóż pokrywę i skręć obudowę upewniając się, że filtry ułożyły się pod nią poprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Heksio dnia Wto 9:02, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
guli
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 10:51, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Radziłbym raczej kupić specjalny olej do filtrów. Wydatek niewielki a zachowuje się zupełnie inaczej niż olej silnikowy. Jest bardzo lepki i nie ścieknie z gąbki. Ja wkładam do foliowej torebki gąbeczkę, wlewam ok 25 gram oleju (kieliszek) i miętolę tak długo aż gąbka będzie dokładnie nasączona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 13:01, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A jeszcze lepiej używać oleju do filtrów w atomizerze... Ale to już przerost formy nad treścią...
W większości serwisówek do 125/2t zalecają używać oleju Selenia Air Filter Oil w formie mieszanki z paliwem 50/50.
W książce obsługowej wypuszczonej na niemiecki rynek piszą właśnie o oleju silnikowym 2T, który może zastąpić olej do filtrów, a jest łatwiejszy w użyciu - bo logistycznie każdy posiadacz 2T ma taki w domu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamsY
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Śro 13:04, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
posiadam cos takiego moge tym spsiukać ten filtr ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14:05, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamsY
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Śro 15:36, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
i gdy go będe władać to ten mniejszy ma być mokry tak ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 19:11, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, mniejszy - pod spodem ma być naolejony - raczej wilgotny, nie mokry
Innymi słowy - nie może z niego ociekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamsY
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Nie 16:13, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam , zrobiłem to ale przyśpiesznie nie jest jednak takie jakie bym chciał, co dalej ? gaźnik przeczyścić ? wcześniej miałem hexagona 125 też 2t. 13km i miał lepsze przyśpieszenie niż ten a ma 17km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:12, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No zaraz to w końcu jaką masz pojemność bo na początku piałeś że 125, a teraz piszesz że miałeś wcześniej 125...
Świecę już wymieniłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maxi
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Nie 21:32, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Czyszczenie gaźnika jest pierwszą rzeczą, którą się w takich przypadkach robi. I oczywiście wlanie świeżej benzyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 0:51, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przypominam, że w Hexagonach seryjnie montowany jest filtr paliwa. Można więc przyjąć, że gaźnik w 75% jest wolny od zanieczyszczeń stałych. Prędzej sprawdzałbym drożność filtra niż zanieczyszczenie gaźnika. Nalot nie jest tak szkodliwy, jak na przykład brak przepustowości zasilania przy podniesionym zakresie obrotowym. Co oczywiście jest kolejnym elementem na liście do sprawdzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|