Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:57, 20 Lut 2013 Temat postu: Hexagon 125 4 t gaznik i sssanie |
|
|
Witam
Piagggio Hexagon 125 4t (2000r) na ile obrotów wykręcić śrubę składu mieszanki w gaźniku?(gaznik walbro)
Nigdzie nie umiem znaleźć tej info.
I drugie pytanko
Stary automat ssania nawalil, kupilem nowy zamiennik ale na kablach gdzie byl podlaczony stary jest napiecie 12 v po przekręceniu stacyki ,ale po nacisnieciu czerwonego guziki napiecie znika i po uruchomieniu silnika również go nie ma.
Rozumiem ze aby ssanie sie wyłączyło po odpaleniu silnika napięcie powino byc caly czas na tych kablach bo inaczej ssanie sie nie nagrzeje i nie wyłączy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damikss dnia Śro 21:04, 20 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 17:06, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tej śruby NIGDY nie ruszam i w żadnym moto nie ruszałem - więc nie pomogę
Z teorii ssania - igła się podnosi - otwiera dopływ ekstra powietrza. Opuszcza - zamyka. Jak podłączysz 12V i igła się opuści to znaczy, że gdy zimny - nie powinno być napięcia, a gdy ciepły powinno. Jeszcze nie grzebałem w ssaniu - a muszę się za to zabrać, bo moim zdaniem nie do końca u mnie poprawnie pracuje. Jak pogrzebię to będę wiedział coś więcej - do tego czasu mam nadzieję, że coś bardziej konstruktywnego napiszą inni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Nie 20:34, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
inni czekają, aż przyjdzie HEXIO
a jak ktoś już kręcił śrubą, to ja bym wkręcił ją do końca i potem wykręcił 2,5 obrotu i tak zostawił, jak myślimy o tej samej śrubie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez klon dnia Nie 20:37, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:12, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ustawienia śruby znalazłem i ma byc wykręcona o 3,5 obrotu mam jakis dziwny problem z odpalaniem .Czasami ne chce pompowac ale jak sciagne wezyk z gaznika to zaczyna .tak jak by gaznik sie zapowietrzal?a to chyba raczej nie mozliwe.moze zaworek iglicowy sie wiesza w gazniku i nie puszcza paliwa?
Pompe paliwa sprwdzalem i niby pompujeale po zalozeniu na gaznik nie zawsze .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damikss dnia Nie 23:20, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 18:31, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak widać (niestety) Heksio nie wszystko wie i monopolu na wiedzę nie posiada.
A sprawdzałeś czy pływak nie utonął?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:26, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie pilna sprawa.Okazalo sie ze króciec sssacy(ta guma pomiedzy gaznikiem a silnikiem jest peknieta)czy ktos orientuje sie czy sa jakies zamienniki lub czy ma moze na zbyciu cos takiego .tak to wyglada
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 23:50, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja swój wykąpałem w benzynie, potem w acetonie, potem skleiłem silikonem i na koniec naniosłem warstwę silikonu od zewnątrz i okręciłem taśmą izolacyjną - jak na razie działa Na jesieni kontrolowałem i nadal było szczelne.
Ale naprawiałem tyko dlatego że w salonie Hondy chcieli za nowy 180zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:26, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zamowilem nowy na allegro ale nadal mam pytanie w sprwie ssania.Kable do ssania mialem przeciete ale z alternatora wychdza mi dwa kabeli na ktorych jest wprawdzie 12v stale ale po odpaleniu to napięcie znika.Wyczytalem gdzies ze automat ssania powinien byc podpięty pod prąd przemienny a nie staly.
Stojąc za tyłem skutera po prawej stronie do ramy obok akumulatora mam przykręcony siwy radiator(chyba jakis regulator napiecia) wychodza z niego kabekli i jeden zielony ktory wychodzi nie jest do niczego podpiety wisy jak urwany.Postaram sie zrobić zdjęcia.Nie mam pojecia do czego moze isc.a kabli wychudzi w sumie 4(1 leci do akumulatora pod zacisk +)
Sadze ze jest to zalozony uniwersalny regulator napiecia bo jest podobny do tego i tez ma 4 kable wyjsciowe.
Wygląda identycznie
[link widoczny dla zalogowanych]
Czym by byl ten zielony kabel?
1.Skąd ida bezposrednio kable do automatu ssania?(Z jakiejs kostki ? z alternatora ,ze swiatel?)
2.Czy napiecie ma byc stale czy zmienie na autromacie
2.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damikss dnia Wto 16:31, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:37, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ssanie podłączone jest do czujnika temperatury. Niestety nie mam schematu od 125/4T i nie powiem Ci co dalej, bo widzę rozbieżności pomiędzy 2T i 4T - sprawdź schemat od vespy 125/4T możliwe że tu pojawią się analogie. To samo tyczy się regulatora.
WG easyparts regler powinien wyglądać tak: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:46, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Widac mam zastepczy regler.a ten zielony kabelek to masa prwdopodobnie.A gdzie niby znajduje sie ten czujnik teperatury w hexagonie lub jak on wyglda?
Z tego co wiem jest czujnik w chlodnicy w gazniku tez jest jakis czujniczek podpięty.
Akurat przeglądam schemat z Twojego chomika elektryczny i nie bardzo umiem znaleźć na nim oznaczenie ssania:) Tylko pisałeś ze to schematy 2 t wiec niewiele pomogą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damikss dnia Wto 21:58, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 1:25, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ssanie - Elektrischer Choke
Tu masz gaźnik i widać przewody od ssania.
Zielony z czarnym paskiem idzie do czujnika temperatury.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Heksio dnia Śro 1:28, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 2:03, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Niezrozumielismy sie:)
Mam kable ktore ida do automatu ssania(nadcięte ale z końcówkami) ale na nich nie ma napięcia po włączeniu silnika (jest 12v stale ,przed włączeniem silnika po włączeniu czerwonego guzika rozruchu zanika i jest 0)
Tak sobie ktoś podłączył.
Dlatego pytam jak oryginalnie to powinno lecieć.
Lub do czego podłączyć ssanie aby miało te 12 v po uruchomieniu silnika.
Moja instalacja nie jest oryginalna tylko sporo kombinowana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damikss dnia Śro 19:49, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 3:27, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
za napięcie na ssaniu odpowiada czujnik temperatury to on decyduje czy ssanie ma się włączyć czy nie
U mnie najpewniej padł czujnik i ssanie jest zbyt małe. A może gdzieś na stykach pojawiła się śniedź, która zwiększa mi oporność, a może padł sam automat ssania. Tak czy siak muszę wyśledzić niedomaganie. Tym czasem Ty musisz prześledzić drogę przewodów. Czujnk na chłodnicy odpowiada za włączanie wentylatora chłodnicy. Zaś czujnik w silniku ma dwojakie zastosowanie. Mierzy temperaturę silnika oraz włącza/wyłącza ssanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damikss
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 6:32, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Heksio napisał: | . Zaś czujnik w silniku ma dwojakie zastosowanie. Mierzy temperaturę silnika oraz włącza/wyłącza ssanie. |
w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik w silniku?Czy wskazania z tego cszujnika sa pokazywane na zegrach?(myslalem ze to temperatura z chlodnicy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:07, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W chłodnicy jest na nasze "włącznik termiczny" - Thermoswitch/Thermoschalter
Jak popatrzysz na schemat - on jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora na chłodnicy. Wcześniej myślałem, że nie tylko, ale po przeanalizowaniu schematu wszystko jest jednoznaczne.
W głowicy wszystkie chłodzone cieczą silniki 2T mają termostat, który odpowiada za otwieranie dużego obiegu wody (przez chłodnicę) po nagrzaniu silnika. 2T mają też czujnik temperatury umieszczony w głowicy i w tych silnikach oraz 250 połączony jest z instalacją jednym przewodem. W nowszych silnikach piaggio zakończony jest kostką łączeniową.
Na schemacie od 125/2T pojawia się magiczne Vergaserheizung
czyli ogrzewanie gaźnika. Długo szukałem i znalazłem co to jest:
Na zdjęciu po lewej widzisz ssanie sterowane elektrycznie a po prawej właśnie podgrzewanie gaźnika. Cokolwiek by to nie było to właśnie ten element połączony jest z nieszczęsnym ssaniem, a nie jak wcześniej pisałem czujnik temperatury. Przynajmniej w/g schematu od tego motocykla. Z tego samego schematu wynika, że czujnik temperatury połączony jest wprost do wskaźnika temperatury w zegarach.
Znalazłem schematy blokowe dla GTX 125 z immobiliserem - ssanie podłączane jest kablem pomarańczowym do kill switcha z niego zaś niebieskim do styku 5 w ECU/Immobiliser zaś kablem biało czarnym do styku 7 również w ECU/Immobiliser. W Vespie ET4 kabel pomarańczowy idzie wprost do styku 5 ECU/Immobiliser.
Znalazłem też taki opis w poleceniach serwisowych na temat ssania:
The automatic choke units used on Piaggio scooters are all basically the same and all work in the
same way.
Remember that the choke defaults to being ON so it is unlikely that a cold starting problem is due
to a malfunctioning choke.
Operation.
• The choke unit has a plunger that is pushed down to close off a hole at the bottom of a drilling
in the carburettor.
• A wax pellet is heated electrically and expands, as it heats up it pushes out the plunger. As the
wax warms the electrical resistance measured across it increases until it becomes open circuit.
In most circumstances the choke will then remain off purely by the heat of the engine.
• The time taken for the choke to turn off is controlled only by the rate at which the wax expands.
The ambient temperature will affect the time taken for the choke to turn off. Cold weather will
mean the choke stays on longer etc.
• The choke is activated once the engine has started and not when the ignition is turned on.
50 & 80 cc two stroke engines.
These scooters have headlights that are run from 12 volts AC.
12 volts AC is used to operate the choke. AC can only be supplied when the engine is running so
the choke can not begin to turn off until the engine is running.
125 & 180 cc two stroke engines.
These engines have an all 12 volt DC system.
When the ignition is turned on there is 12 volts supplied to the choke but the circuit is not
completed to earth and no current can flow. So the choke will not turn off if the ignition is left on
before starting the engine.
When the engine starts the rectifier / regulator completes the circuit to earth (via the grey wire) and
the choke will turn off during the next few minutes.
125 four stroke engines. (not Leader)
Sfera 125 uses an AC system like the 50 / 80 cc engines.
ET4 employs a relay so that the choke will be powered by DC but is triggered by the AC supply
when the engine starts.
Leader four stroke engines.
These engines have an all 12 volt DC system.
When the ignition is turned on there is 12 volts supplied to the choke but the circuit is not
completed to earth and no current can flow. So the choke will not turn off if the ignition is left on
before starting the engine.
When the engine starts the CDI unit completes the circuit to earth (via the white / black wire) and
the choke will turn off during the next few minutes.
50 four stroke.
Connected to the AC output from the rectifier / regulator so power is only available when the
engine is running.
250 Hexagon & X9 250 (Honda engines).
AC powered by one of the three phase (yellow) wires direct from the generator.
Injected engines do not need a choke because the ECU monitors the ambient air temperature and
engine temperature and will apply a suitably rich mixture when needed.
Faults.
The most likely fault is the choke remaining ON. Symptoms will be anything that may be caused by
a rich mixture.
1. High fuel consumption.
2. Black spark plug.
3. Rough running when hot. OK when ridden hard but rough and four stroking at 20 mph.
4. Fails to start. Plug is found to be black and fouled.
To check the choke unit is operating.
Refer to diagram 1.
1. Remove choke unit from the carburettor.
2. Measure the distance the plunger is protruding from the body, when it is cold.
3. Attach a 12 volt battery to the socket and leave it for a two or three minutes.
4. The plunger should have extended by 4-5 mm.
5. Disconnect the battery.
6. The plunger should retract slowly over a couple of minutes.
To check the choke circuit.
Refer to diagram 2.
1. Follow wire from the choke unit until you find a grey two pin plug and socket. Unplug.
2. Resistance check will confirm continuity through the choke unit.
3. To prove the choke circuit. Connect a voltmeter across the two pins of the socket. With the
engine running you should have 12-14.5 volts (AC or DC depending on the engine type, see the
notes above). If no voltage then the choke will not turn off.
Note. Remember that the choke defaults to being ON. If the choke does not turn off the symptom
will be a black and fouled plug. Or; The scooter starts and idles ok and runs at speed ok. When
riding slowly (15 - 20 mph) the engine runs very roughly.
Note. Choke units all look much the same but are different and it is important to use the correct
choke in the correct carburettor.
Tłumacząc łopatologicznie ssanie w Piaggio wyposażone jest w woskowy rozprężnik, który ogrzewany jest za pomocą prądu dostarczanego na styki. Bez napięcia iglica ssania podniesiona jest do góry (ssanie włączone) Po uruchomieniu silnika na styki ssania dostarczone jest ciągłe napięcie 12V. W skutek tego wosk rozpręża się powoli i powoduje stopniowe wysunięcie się iglicy. Wysunięta iglica zamyka zawór dopływu dodatkowego powietrza. I to chyba wyjaśnia wszystko. I mi też się ta wiedza teraz bardzo przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|