Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:01, 02 Cze 2012 Temat postu: Hexagon 180 2t. Wpadł w obroty i padł. Pomóżcie reanimować:( |
|
|
Witam,
nie jestem mechanikiem i wiedzę na temat silników i ich naprawy mam praktycznie zerową, ale dzisiaj stanąłem przed koniecznością zmierzenia się z mechaniką w moim Hexie. Do pomocy mam kolegę obytego w mechanice samochodowej i mam nadzieję, że przy jego wiedzy i Waszych wskazówkach uda nam się reanimować mojego Hexa
Problem wygląda następująco: chciałem nim przejechać kawałek na zasadzie "rozruszania" po zimie. Skuter odpalił od nogi (akumulator rozładowany na tyle, że od startera nie ruszył). Po przejechaniu kilku metrów maszyna wpadła w wysokie obroty. Zatrzymałem się (cudem) i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu znowu chwilę chodził dobrze i ponownie wpadł w wysokie obroty. Za trzecim razem obroty złapał od razu po odpaleniu. Po tym już skuter nie chciał odpalić i nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania przyczyny Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział od czego zacząć poszukiwania przyczyny.
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
skuterek55
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SLUPSK
|
Wysłany: Sob 18:12, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Proponuje przeczyścić gaznik , dobrze wyregulować , sprawdzić świece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Piotrek
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:40, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
W takim razie od tego zaczniemy. Najpóźniej we wtorek bierzemy się do roboty gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to proszę pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Sob 21:32, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
a może łapie lewe powietrze na wale simeringiem czy do jest dwusuw czy czterosuw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Piotrek
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:43, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
z tego co się orientuję to jest 2-suw cieszę się, że się zainteresowaliście tematem. Sprawa jest, jakby nie było, tajemnicza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
hemi77
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 21:48, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja bym sprawdzil linke gazu czy sie nie zaciela w pancerzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Sob 21:49, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Guru jak to przeczyta to pomoże ja nigdy nie widziałem 2T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 6:33, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam sakramentalne pytanie, czy po wejściu na wysokie obroty przestał przekazywać moc na tylne koło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Piotrek
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:31, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Po wejściu na obroty zaczął zapierdzielać jak szalony i za pierwszym razem ledwo wyhamowałem. Kolejne dwa odpalenia były na głównej stopce i zaraz go gasiłem jak wskakiwał. Koło normalnie się rozpędzało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
POPEY
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:38, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Na moje jak ogarniesz gaźnik to będzie supcio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 2:06, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
OK - no to ew zerwany pasek odpada, mógł się wkręcić w linkę przy dozowniku oleju i blokować półksiężyc.
Zacznij od sprawdzenia linki - zdejmij siedzenie i manipuluj manetką, delikatnie i energicznie - na zmianę - patrz na półksiężyc przy gaźniku czy płynnie pracuje, czy haczy, blokuje... etc. Jeśli się blokuje - odepnij linkę z niego - i sprawdź czy to ona jest przyczyną - jeśli tak - najlepiej wymienić - możliwe że haczy drutem, ale na początek naoliw - może to pomóc - warto też sprawdzić odcinek do dozownika - linka położona jest nisko - może zasysać wodę z solą i błocko.
Jeśli linki są ok - odkręć iglicę - is sprawdź jak chodzi ten tłoczek w której jest osadzona - możliwe, że wlazł tam jakiś syf i blokuje iglicę na otwarciu - na początek - polecam jak wyżej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
POPEY
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 21:52, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Przypomniało mi się jeszcze jak miałem takie objawy gdy linka zahaczyła się o obudowę rozgałęźnika linek umieszczonego obok zbiornika oleju pod plastikami
Tylko że mi wtedy zawsze odpalał a teraz pisałeś że nie chce więc linkę bym w sumie wykluczył.
No ale różnie bywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Piotrek
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:28, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych
sprawa ma się tak: zgodnie z propozycjami zaczęliśmy od linki i wszystko było ok. Później przerzuciliśmy się na gaźnik i chyba w tym był problem bo po "czary-mary" kolegi zaczął odpalać. Po złożeniu maszyny okazało się, że światło stopu nie działa nie mieliśmy już siły dzisiaj nad tym siedzieć...mam nadzieję, że kumpel coś z tym zrobi.
Bardzo dziękuję wszystkim za rady i zaangażowanie w moją sprawę!
P.S gdyby coś się jeszcze wydarzyło niewątpliwie zgłoszę się do Was po poradę bądźcie czujni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pon 23:30, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 17:02, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Przy zblokowanym gazie i w pełni otwartej przepustnicy 2T może nie odpalać, gdyż zwyczajnie zalewa świecę 4T są na to mniej podatne, ale i w nich może dojść do zalania.
Piotrek > w Hexach z przed liftu czujniki stop w kierownicy, bardzo lubiły się brudzić i uwalać. Możesz popsikać WD40, możliwe że odpali, ja jednak zalecam wymianę na nowe. Skoro jednak odpala (zakładam że z rozrusznika) to znaczy, że czujniki masz ok - tym samym przyczyna będzie leżała w żarówkach, albo bezpieczniku.
Cieszę się, że silnik już odpala i możesz jeździć. Co prawda będzie teraz padało, ale myślę, że deszcz Cię nie zatrzyma
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |