Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Pomocy ! Problem ze stacyjką...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Sob 21:34, 28 Kwi 2012    Temat postu: Pomocy ! Problem ze stacyjką...

Witam ! Problem jest taki, że nie da się zgasić silnika przekręcając kluczyk w pozycję "OFF"... Kluczyk da się wyciągnąć z tej pozycji, ale silnik cały czas pracuje. Stacyjka sprawia wrażenie trochę jakby luźnej i przesuniętej w prawo względem otworu w obudowie. Kluczykiem da się kręcić w kółko gdy kierownica skręcona jest w lewo. Blokada kierownicy działa. Maiła ktoś kiedyś taki problem? Będę wdzięczny za rady. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 22:20, 28 Kwi 2012    Temat postu:

ja miałem coś takiego ale jak wdusisz kluczyk to wtedy stacyjka powinna działać prawidłowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek
Administrator



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 23:21, 28 Kwi 2012    Temat postu:

jeżeli masz zamontowany alarm to sprawdz jego połączenie. ja kiedyś odłączyłem i też nie mogłem zgasić silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Nie 10:22, 29 Kwi 2012    Temat postu:

Wciskałem kluczyk, poruszałem stacyjką - nic to nie dało... Alarm mam, ale to typowy straszak wyjec, więc ze stacyjką w żaden sposób nie połączony. Wydaje mi się, że w problem zamieszana jest blokada kierownicy... Może też coś się poluzowało w samej stacyjce. Pewnie będę musiał rozebrać pół skutera żeby się do tego dobrać. Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 11:24, 29 Kwi 2012    Temat postu:

to sądzę, że bez wymiany stacyjki się nie obędzie ale zanim to zrobisz zobacz czy jest w stacyjce mały krążek i czy plastik (w który wchodzi matalowa część ) nie jest za mocno wyrobiony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Nie 15:37, 29 Kwi 2012    Temat postu:

Które plastiki muszę pozdejmować żeby mieć tam dostęp? I ewentualnie na co uważać przy rozbieraniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 15:49, 29 Kwi 2012    Temat postu:

zacznij od lampy potem przednia czasza a uważaj na drycik trzymający tę częśc elektryczną i krążek plastikowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hemi77




Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Kozle

PostWysłany: Nie 19:39, 29 Kwi 2012    Temat postu:

ja bym sprawdzil kostke stacyjki,sama wkladka moze tez byc uszkodzona.
ale po wyjeciu kostki stacyjki i sprawdzeniu czy wylacza skuter,bedziesz mial pewnosc ze to wkladka poszla Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:21, 02 Maj 2012    Temat postu:

Możliwe że masz dwa problemy - mechaniczny i elektryczny. Oczywisty jest tylko jeden - mechaniczny. Najpierw więc od eliminacji jego należy zacząć. Kluczyk nie może się kręcić w kółko - niezależnie od tego czy kierownica jest skręcona, czy nie. Skoro jednak ma to wpływ na efekt okręcania, to musi mieć o związek z jakimś ogranicznikiem w zamku, powiązanym z blokadą kierownicy. Na pewno warto jest zdemontować zamek, wyczyścić i popatrzeć za jakimś śladem odłamania. Jeśli faktycznie coś się ułamało, to albo trzeba to dosztukować, albo zmienić obudowę zamka. Nie jest prosto zmienić bębenek - ale da się to zrobić Wink. Dopiero po usunięciu mechanicznej usterki - sprawdziłbym czy problem nadal występuje z rozłączaniem zapłonu. Bo przyczyna może leżeć na przykład po stronie klejącego się przekaźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Pią 11:04, 04 Maj 2012    Temat postu:

Dzięki za rady! Jeszcze jedno pytanie - czy muszę ściągać obudowę zegarów? Bo wydaje mi się, że blokuje ona ten plastik który osłania między innymi stacyjkę i zbiorniki na olej i płyn chłodniczy. Jeśli jest określona kolejność odkręcania poszczególnych elementów, byłbym wdzięczny za informacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Pią 11:49, 04 Maj 2012    Temat postu:

nic nie powinno blokować zobacz czy dasz radę odkręcić śruby z góry od przedniej czaszy(przy skręconej kierownicy będziesz widział) osłona od licznika nie powinna przeszkadzać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Pią 15:55, 04 Maj 2012    Temat postu:

Ok już po sprawie ! Problem rozwiązany Very Happy
Po zdjęciu plastików okazało się, że obudowa - metalowa rurka, w którą wpuszczona jest stacyjka, była już spawana (ktoś musiał ostro siłować się z blokadą) i jest krzywo, przez co metalowy wypust bębenka źle zazębiał się z kostką i nie rozłączał zapłonu. Przydał się młotek Laughing Trochę popukiwania i dało się naprostować - działa. Swoją drogą - trochę słabo to włoscy inżynierowie wymyślili, że metalowy trzpień który porusza się podczas obracania kluczyka, wchodzi w gniazdo kostki elektrycznej zrobione z takiego sobie plastiku... Wydaje mi się, że dość łatwo może się to wyrobić, zwłaszcza, że obsługując stacyjkę, porusza się nią "w głąb" i z powrotem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 0:36, 09 Maj 2012    Temat postu:

Jacobz - na dowód, że inżynierowie dobrze wykombinowali - stawiam mojego poprzedniego Hexagona z 1996 roku w którym mimo upływu czasu stacyjka pracowała idealnie - ale nikt jej nie traktował za życia brechą Wink ani spawarką Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacobz




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Sob 21:45, 12 Maj 2012    Temat postu:

Dzięki całej tej sytuacji stałem się wykwalifikowanym specjalistą od stacyjek Piaggio Very Happy Jakby ktoś miał jakieś pytania to służę radą Smile P.S. Skuter sprzedany !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 4:12, 16 Maj 2012    Temat postu:

No to się nim najeździłeś :-p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin