Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bula1234
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:51, 08 Cze 2011 Temat postu: stukanie problem |
|
|
witam moze ktos z was mial podobny problem i bedzie wiedzial co to moze byc posiadam piaggio heksagon 250 i dzis jadac nagle uslyszalem glosne stukanie w kole zagasilem motor i gdy go prowadze tez stuka i gdy wezme go na nuzki i krece kolem to nagle jest tak jak by jakas sprezynka sie napinala (czuc opur)i nagle jest to stukniecie i tak ciagle krece kolem jest obrut i w pewnym momecie stuk jak jade szybko to bardziej stuka co to moze byc łozysko?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 23:05, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Koło przednie czy tylne?
P.S. - Jeśli można prosić to zamień:
obrut na obrót
nużki na nóżki
opur na opór
Plus po łożysku widzę, że masz polskie znaki - warto korzystać - nam się łatwiej czyta, a przede wszystkim używanie świadczy o szacunku do forumowiczów oraz języka polskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bula1234
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:56, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
sorki za błedy ale mam dyslekcjie sorki jeszcze raz jest to koło tylne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:04, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też mam - polecam Firefoxa z modułem sprawdzania pisowni.
Co do koła łatwiej byłoby mi samemu pomacać ten jak mówisz sprężynujący opór, ale spróbujmy krok po kroku dojść do przyczyny.
Po pierwsze zdemontuj pokrywę napędu, sprawdź stan techniczny paska i kręcąc kołem upewnij się, czy sprzęgło jest całkowicie rozłączone.
Jeśli tak, zdemontuj pasek i ponów próbę trzymając w dłoni dzwon staraj się wyczuć źródło oporu i zlokalizować jego źródło czy pochodzi z przekładni czy z łożysk.
Jeśli stanie na łożyskach, to najprawdopodobniej padło łożysko od strony przeciwnej do napędu - to w metalowym wahaczu. Zdemontuj wahacz i kręcąc palcem wewnątrz łożyska zidentyfikuj jego stan.
Jeśli OK, zdemontuj koło i skontroluj luz na osi napędowej koła, kręcąc sprzęgłem sprawdź też odgłosy.
Ostatnim elementem jest demontaż sprzęgła, aby całkowicie uniezależnić przekładnię. Najpierw kontrola motoryczno-słuchowa - jeśli to w niej istnieje problem, spuszczenie oleju, demontaż i kontrola wzrokowa.
P.S. mając korek przekładni na wierzchu warto jest zawsze skontrolować poziom oleju, wymienić lub dolać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bula1234
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:12, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
juz doszlem jest to lozysko po przeciwnej stronie napedu ale kurcze nie moge zdiac tego wahacha co do neigo jest amortyzator przykrecony jak to zdiac ciagne sciagaczami i ani drgnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:46, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Domyślam się, że masz GT. Musisz odkręcić 4 śruby mocujące wahacz wraz z tłumikiem. Odkręcić śrubę mocującą koło i śrubę od amortyzatora, razem 6
Odkręcając śrubę koła pamiętaj aby przykręcić sam wahacz dwiema śrubami do korpusu silnika, zablokuj koło o korpus silnika, na przykład kijem od szczotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|