Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 6:38, 02 Paź 2012 Temat postu: UWAGA! przedni amortyzator do GTX250 |
|
|
Panowie i Panie - niniejszym donoszę, że przedni amortyzator do GTX250 jest zupełnie inny niż w pozostałych wersjach Hexagona!
O czym się przekonałem ostatnio.
Mało tego - z przeprowadzonego wywiadu wynika, że tylne amortyzatory również się różnią!
Nowe amortyzatory do tego modelu dostarcza wyłącznie BITUBO. łączny koszt kompletu amortyzatorów to około 3.000zł!!!
Nie są dostępne amortyzatory od YSS!!!
W praktyce oznacza to że jesteśmy zdani wyłącznie na amortyzatory używane. Warto podkreślić, że oryginalne amortyzatory Piaggio NIE SĄ ROZBIERALNE.
Kupując więc używki warto jest poszukać pasujących modeli BITUBO które można przeserwisować. Niestety nie często da się na nie trafić. Możliwe, że będą się pojawiać na niemieckim ebay'u.
Przedni amortyzator w GTX250 jest o 5mm dłuższy - ma więc 245mm.
Pasujące modele Bitubo posiadają zbiornik powietrza PO LEWEJ STRONIE.
Dostępne modele na przód to:
Bitubo PV016YAP02 (występują ze zbiornikiem po lewej i po prawej)
Bitubo PV016YEP01
Model na tył:
Bitubo PV019WMB01
Ostatnia cyfra to kod koloru, a więc może się zmieniać.
To niestety moim zdaniem zmniejsza atrakcyjność modelu GTX250
Wkrótce przedstawię wam konsekwencje montażu amortyzatora PV025YAP01 wersja ze zbiornikiem po prawej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Wto 6:54, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ostatnio znalazłem firmę w necie co regerenuje dziwne amory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 1:55, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pytanie - czy regenerują amortyzatory NIEROZBIERALNE, oraz czy taka regeneracja starczy na dłużej niż pół roku. Mój stary amor jest kompletnie zajechany, padł tłok no i aluminiowe mocowanie pękło od przeciążeń gdy brakowało tłumienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Śro 7:04, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
regenerują nierozbieralne, nietypowe i aluminiowe ps. w mojej kosiarce "Lupo" poprzedni właściciel regenerował aluminiowy a zaślepiony był zakręcanym korkiem specjalnie go rozkręcałem i patrzyłem jak to jest zrobione ja dzwoniłem do gościa z Poznania a drugą firmę znalazłem w necie z Gdańska sądzę, że też naprawiają wynalazki nie pytałem się o koszty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:29, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
znajdziesz namiary na tą firmę z Poznania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Śro 22:14, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jutro poszukam w pracy bo na tamtym kompie to widziałem odpiszę do kolegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 4:12, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A tak wygląda mój amor po modyfikacji
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
julia1
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: obok stolicy
|
Wysłany: Czw 20:42, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A dlaczegoż to zbiornik jest skierowany w bok????
Poza tym 5mm to chyba niewielka różnica i myślę że amory można stosować zamiennie o ile umocowanie jest takie samo.
A jak się uprzesz na oryginał z wahaczem to już chyba taniej zamontować zawias od ostatnich heksiów na dwóch lagach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klon
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Pią 8:25, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ale kolega tuningował maszynę fajnie to wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heksio
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:06, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
julia1 - zbiornik zamontowany jest w bok bo w pion się nie mieści - o czym pisałem. Wynika to z zastosowania innego zacisku przedniego - doprecyzowując bo ostatnio znów przeglądałem zdjęcia hexagonów - prawy zbiornik nie będzie pasował do żadnej Hexy z nowym zaciskiem na podłużne klocki - czyli po face liftingu. Zbiormik da się zamontować tylko na 90 stopni gdyż trzeba pozostawić dystans do zacisku, warto zwrócić uwagę, że pływa on podczas hamowania.
Co się tyczy podwójnej lagi z przodu - pomysł oczywiście plus minus świetny, ale...
Trzeba kupić cały zestaw a nikt takiego nie sprzedaje. Trzeba kupić:
- widelec
- amory
- tarczę
- zacisk
- przewód hamulcowy
- ślimak prędkościomierza
- linka prędkościomierza
- koło
- opona
Od czterech lat nie widziałem aby ktoś sprzedawał pełen zestaw na Allegro.
No i teraz prawdziwy mankament.
Po takiej modyfikacji z przodu będzie 12" a z tyłu 11" i nie da się wymienić koła na 12" bo ani nie dostaniesz pasującej felgi ani wahacza, ani tylnych amorów.
Osobiście nie jestem fanem jechania pod kątem - więc dla mnie taka modyfikacja odpada.
Teraz dalej - tobie 5mm może wydawać się mało, ale producent uznał że tak ma być. Prawdopodobną przyczyną jest większa masa pojazdu, ale nie wiem czy tylko - ja nie negocjuję z producentem - wychodzę z założenia, że jeśli uznał że jest to absolutnie konieczne to tak właśnie jest. W innym przypadku woleliby użyć standardowego amortyzatora - bo tak jest taniej i bardziej opłacanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|