
|
Piaggio Hexagon Forum Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon. |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 12:50, 31 Mar 2008 Temat postu: JAKIE CZĘŚCI WYMIENIĆ BY POPRAWIĆ OSIĄGI? |
|
|
witam wszystkich !!
po pierwsze primo to gratulacje za pomysł z tą stronką- brakowało takiej w naszym ojczystym języku
Jestem przeszczęśliwym posiadaczem skuterka super hexagon 180 GTX
Chociaż osiągi są nawet sympatyczne, to w trasie jednak przydałoby się torchę luzu na manetce. Kompletnie nie wiem od czego zacząć, aby go trochę podkręcić; myślę ostatnio o zamianie gaźnika- ale czy to coś pomoże??
Jeśli macie jakąś wiedzę, albo praktykę w tym temacie to proszę o pomoc!!
od czego zacząć, aby poprawić osiągi mojego bolidu ?
dzięki
pozdrawiam
grzesiek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
MichaŁ
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 17:45, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Jest parę rzeczy które można modyfikować, np. wariator, gaźnik, słyszałem też o jakichś racingowych regulowanych sprzęgłach no i oczywiście wydech - np. LeoVince 4Road
Jeśli nie bardzo się znasz lepiej zlecić dobór części komuś kto ma o tym pojęcie, np. jakiś sprawdzony serwis/warsztat.
Wypełnij profil, abyśmy wiedzieli skąd jesteś to może ktoś będzie mógł polecić kogoś z okolicy kto zna się na tuningu czterosuwowych maxi skuterów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 9:03, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź Michał, dodałem więcej danych do profilu więc może znajdzie się ktoś, kto będzie mógł mi pomóc.
pozdrawiam
Grzesiek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:34, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Podaj dokładnie model, podejrzewam że jest to ZAPM 05 lub 06 (mogę się mylić) oraz rok produkcji i kraj sprowadzenia. Już próbowałem podkręcać Hexagony i niestety z reguły trzeba pracować nad co najmniej trzema częściami naraz. Sama wymiana cylindra może nawet zepsuć silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 12:33, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
wilk- dzięki za reakcję!
podaję dokładne dane :
ZAPM20...
ROK 2001
Repubblica Italiana
będę wdzięczny za odpowiedź
dzięki
grzesiek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 23:19, 16 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
No to wszystko kojarzę, nawet właśnie tego kończę robić (dokładnie ZAPM20 180). Niestety czterosuwy mają kłopoty z podkręcaniem, ponieważ jest tam taka silnikowa hybryda. Mają one standardowo 14KM i więcej raczej nie będą miały. Jeżeli chcesz mieć najlepsze osiągi, spróbuj Hexagona 180 2T.
Nie ma ewentualności wymiany całego silnika, ponieważ jest on inaczej skonstruowany i koła nie byłby w jednej linii. Silnik hybrydowy jest bardzo wytrzymały, ale niestety również wrażliwy na przeróbki. Hybryda polegała tu na połączeniu przekładni a la honda Helix z nieco inaczej umieszczonym, małym cylindrem. (tzn 180 a nie 250ccm). Silnik tracił przez to na momencie obrotowym, co dawało spadki mocy na przyspieszaniu z 30 do 60km/h (zazwyczaj) i dopiero zwiększenie pojemności rozwiązało problem płynnego, stabilnego przyspieszania od 0 do 100km/h (nie chodzi o to, że super szybko przyspieszał, ale właśnie stabilnie nawet przy dużym obciążeniu).
Nie da się tego przemontować i dlatego właśnie nie da się w papierach zrobić 180 na motorower ani na 125ccm, bo wyjdzie dwuślad
Pamiętaj, że w silnikach 4T nie ma takiej dynamiki jazdy jak w 2T, więc może o to ci chodzi. Ale żeby osiągnąć takie przyspieszenie jak Hexagon 1802T (próbowałem sam, jeździłem 2 tygodnie), udało się dopiero na Burgmanie 350ccm. Oczywiście mówię o przyspieszaniu od 0 do 80km/h.
Teraz odpowiedź co wg mnie można zrobić. Punkty grupuję w proponowanej kolejności działań, także w rosnącej kolejności cen
1) wymienić rolki. To może spowodować, że będzie miał doła w innym przedziale prędkości, ale np lżejsze rolki stanowczo poprawiają dynamikę w przedziale 0-50km/h (wg moich testów). Ale silnik może się wtedy nieco zjechać, jeżeli nie są odpowiednio dobrane.
2) sprawdzić i może wymienić tłumik. Drogie, ale praktyczne i poprawia jazdę.
3) sprawdzić multivario czy nie da ewentualnie czegoś przy nim pogrzebać
4) sprawdzić sprzęgło i tutaj szukać zysku.
Teraz na koniec tego przydługiego referatu to, co praktycznie pewne i niemiłe i na co trzeba uważać przy każdej próbie podkręcania Hexagona (2T i 4T):
1) pojemność to nie wszystko, może więcej zepsuć
2) większy cylinder bez sprzęgła daje tylko nieco przyspieszenia, ale nie poprawia prędkości max i mocy od 80km/h wzwyż (sprawdziłem)
3) większy cylinder może rozwalić wał korbowy (również sprawdziłem :-] ) Trzeba kupić wał korbowy. Rewelacyjnie wygląda, ale dobry, wytrzymujący wszystko kosztuje około 800-900zł. (!)
4) żeby poprawić nie tylko moc (czyli przyspieszenie), ale również zwiększyć prędkość maksymalną (do 170km/h, jechałem kiedyś takim Hexem co to potrafi, ale się nie odważyłem aż tak przeginać) trzeba zmienić całą przekładnie mocy, cylinder oraz sprzęgło.
5) Po drodze okazuje się zwykle, że trzeba wymienić wiele innych rzeczy, np mnie zaskoczył kiedyś króciec dolotowy, ponieważ dopiero po wymianie na sportowy silnik zaczął lepiej działać. Cena: 180zł za nowy (bagatela).
Cena, jakiej należy się spodziewać - 3500zł, i tyle wynosiło mnie zazwyczaj podkręcanie skuterów. Podałem zdaje się linki do sklepów. Jest to wszystko do dostania w sklepie [link widoczny dla zalogowanych] (albo w filii polskiej).
Ufff.
Tyle uwag z mojego skromnego doświadczenia, tak ogólnie dla wszystkich na forum, którym Hex nie wystarcza i chcą włożyć masę gotówki
Napisz jeszcze co ci przeszkadza w całkiem mocnym przecież motorku.
P.S>
To wszystko są moje subiektywne opinie, zdobyte po prostu doświadczeniem i lataniem po serwisach w Łodzi, wreszcie samodzielnym rozbieraniem Hexagonów. Jeżeli ktoś się z tym nie zgadza, proszę o odpowiedź, na pewno dowiemy się czegoś jeszcze ciekawego.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:25, 16 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:13, 13 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mam Hexa LX 125 2t więc zabieram się do roboty:D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 22:33, 16 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witam:D
Mam małe pytanko:D W moim Hexie już chyba czas na mały remoncik więc chciałbym zapodać mu większą pojemność a nie orientuje się w częściach zamiennych do Hexów, które poprawiłyby osiągi i moc maksymalną Jeśli ktoś miałby jakieś informacje o częściach tuningowych do Piaggio Hexagona LX 125 2t to proszę o kontakt:D Z góry dzięki:D
pozdro:D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichaŁ
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 22:45, 16 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Wiem że mikof wstawiał do swojego 125 2T aluminiowy cylinder 150 ccm który poprawił osiągi i podobno jeździ się dużo lepiej. Napisz do niego maila z pytaniem o szczegóły a myślę że odpowie szybko i wyczerpująco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 8:16, 17 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki Michał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skuterek55
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SLUPSK
|
Wysłany: Sob 16:53, 17 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Zestaw tuningowy 172 ccm nowy cylinder, tlok ,glowica ,pierscienie ,uszczelki kosztuje od 1050do 1200 zl sam teraz wymieniam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 19:50, 17 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A można wiedzieć gdzie zakupiłeś te części i jakiej one wogóle są firmy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skuterek55
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SLUPSK
|
Wysłany: Nie 11:15, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mam tylko telefon 692751764 lub skuter centrum 058 3459045 gdansk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:47, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie zakładam do swojego Piaggio sportowy tłumik wygląda on tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
i zwracam się do Was z pytaniem czy taki tłumik nie będzie tłumił silnika czy coś???Będzie mały problem, ponieważ ni jak nie idzie połączyć go z kolektorem wydechowych(inna średnica rur).Może ktoś widział zamienne kolektory wydechowe do Piaggio Hexagona LX 125 2t bo naprawde chciałem zapodać ten tłumik bo nie widziałem jeszcze Hexa z takim tłumikiem a obecny troszke skorodował
|
|
Powrót do góry |
|
 |
guli
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 11:27, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Do silników 2t nie możesz założyć pierwszego z brzegu tłumika. Jego parametry muszą być dokładnie dopasowane do potrzeb silnuika - pamiętaj, że dwusuwowe silniki nie mają zaworów wydechowych i to właśnie opór tłumika pełni funkcję zaworu. Wolny wydech spowoduje, że część nie spalonej mieszanki po prosu ucieknie z silnika, wzrośnie spalanie i spadnie moc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|