|
Piaggio Hexagon Forum Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon. |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyryl
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: Wto 20:10, 10 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Witam,
posiadam H 125_2T, 1996r.
Sprzęt bardzo fajny, zadbany. Inne jego dolegliwości opisywałem w innym dziale.
Tutaj chciałbym spytać o prędkość maksymalną - mianowicie obecnie skuter rozpędza sie do katalogowych 107-110km/h.
Nie chcę raczej pchać się w jakieś inwestycje szalone, swapy i cuda niewidy,
interesuje mnie zyskanie 10-15km/h, które od czasu do czasu przydały by się w trasie przy wyprzedzaniu. Chętnie dołożę do skutera, ale chciałbym wiedzieć co warto...
Dodam, że wszystko jest obecnie oryginale, skuter przyjechał ze Szwajcarii i generalnie zachowuje się bardzo fajnie.
Pomijam kwestię kolein, 10calowych kół i bocznych uderzeń wiatru- mam głowę i to wszystko biorę pod uwagę.
Pytanie zasadniczo brzmi: czy da się coś "sposobem" zyskać, by zwiększyć Vmax do circa 120km/h.
Ciekawi mnie to zwłaszcza dlatego, że:
1. przy prędkości maksymalnej czuć wyraźnie, że to nie brak mocy jest przeszkodą ale że coś w napędzie "trzyma" i nie pozwala rozpędzić się jeszcze bardziej. (wyeliminowałem lwią część oporu powietrza robiąc test za wysokim autem, w warunkach rozsądnych i bezpiecznych- problem ten sam)
2. Przy jeździe w trasie w dwie osoby, z pełnym kufrem i bagażnikiem hexagon wcale nie robi się mułowaty, delikatnie wzrasta spalanie (do circa 4.2-3litra/100km) ale mocy mu nie brakuje- dalej po prostej rozpędza się chętnie i zdecydowanie do 110, pod umiarkowane wzniesienia daje radę 90. Generalnie zapas mocy do jazdy we dwie osoby z ładunkiem jest, więc w pojedynkę na pusto powinien latać!
3. Wariatory 'standardowe' dostępne w sprzedaży są wspólne dla 125/150/180 , a jednak można kupić np. wariator Polini Speed Control - Piaggio/Gilera 125-180 2t albo Malossi 2000 - Piaggio/Gilera 125-180 cc 2T które oprócz tego że są trochę drogie - teoretycznie spowodują przyrost prędkości maksymalnej o te 15km/h.
Czy te sportowe wariatory rzeczywiście coś zmienią i jest sens wydać na nie 500zł z okładem, czy może sensowniejszy będzie sportowy wydech technigas- RS maxi?
a może da się ugrać coś po prostu innym doborem wagi rolek? Byłbym w stanie zgodzić się na wyższy vmax kosztem słabszej dynamiki...
Czy cięższe od oryginalnych rolki są tu jakimś rozwiązaniem?
Dodam, że odkąd mam skuter do napędu nie zaglądałem, ale brak niepokojących objawów i prędkość katalogowa nie skłaniały by drapać tam, gdzie nie swędzi O tym, że do napędu nie zaglądałem piszę z kolei dlatego, że nie wiem, czy przy obecnym setupie i osiągach nominalnych pasek wychodzi na samą górę wariatora, czy też zostaje trochę terenu, gdzie pasek się nie zapuszcza... (obstawiam, że tak jest... no właśnie?)
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi, mimo przeczytania wszystkiego na forum w tym temacie nie znalazłem odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cyryl dnia Wto 20:46, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Giacamix2
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:55, 12 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mój 180 LXT 2T 145km max 1 osoba przebieg 15tysięcy 1998rok
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Giacamix2 dnia Pią 0:56, 12 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rhex125 2t
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:26, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
MOJA 125 2T 110 KM/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|